התושבים הוקפצו למרחב מוגן, אך לא בוצע שיגור: אזעקת "צבע אדום" הופעלה היום (שישי) במושב נתיב העשרה שבנגב המערבי. התושבים סיפרו שלא נשמע פיצוץ. לאחר בדיקה, בצה"ל הודיעו כי מדובר בהתרעת שווא.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

האזעקה נשמעה בסמוך לשעה 14:00. תושבי המושב, שמשתייך למועצה האזורית חוף אשקלון ונמצא בטווח של 15 שניות התרעה, הונחו להיכנס למרחב מוגן. לבסוף התברר כי לא בוצע שיגור. 

לפני כשבוע וחצי ארגון חמאס הודיע שהוא הגיע להבנות עם ישראל. חמאס הצהיר שהוא נענה לבקשה להפסיק את ההסלמה בדרום. גורמים ישראלים מסרו אז כי חמאס קיבל מקטר 30 מיליון דולר תמורת עצירת בלוני הנפץ והתבערה. בעקבות ההסכם מעבר כרם שלום חזר לשגרה וכך גם מרחב הדייג.

מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני, אמר בשבוע שעבר בשיחה עם תושבים בקיבוץ בארי ועם ראש מועצת אשכול גדי ירקוני שלהסכם עם חמאס יש תאריך תפוגה. כשעה מוקדם יותר, צעיר פלסטיני חצה את גדר הגבול עם עזה בדרום הרצועה, ונתפס כשהוא עם מטען. הוא נלקח לחקירה, וצוות סילוק פצצות הוזעק לטפל במטען. 

אלוני אמר את הדברים לאחר סיכול הפיגוע, בשיחה עם תושבי מועצה אזורית אשכול וראש המועצה גדי ירקוני. "ההסכם הזה להבנתי הוא עם תאריך תפוגה, חודשיים פחות או יותר", אמר אלוני. "אלה דיבורים שאני שומע אבל אני לא יודע מה יהיה בסופם".

כשעה לפני כן, סוכל פיגוע בגזרת המועצה האזורית אשכול. מחבל שחצה את הגדר נתפס עם מטען. מדובר צה"ל נמסר בעקבות האירוע: "לפני זמן קצר, עצרו לוחמי צה"ל חשוד שחצה מדרום רצועת עזה לשטח ישראל, סמוך לגדר המערכת. הלוחמים מצאו סמוך לנקודת המעצר חפץ חשוד. החשוד מתוחקר על ידי הכוחות והחפץ החשוד בבדיקה".