המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ג'ו ביידן, נאם אתמול (חמישי) באירוע גיוס תרומות של השדולה הפרו ישראלית ג'יי סטריט שבו השתתף, ונקט עמדות שלא יערבו לאוזניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ביידן אמר בין היתר כי "על ישראל להפסיק את הרחבת ההתנחלויות בגדה המערבית, להפסיק את הדיבורים על סיפוח ולאפשר פתרון של שתי מדינות".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

ביידן אמר כי הבהיר את עמדתו בפני הישראלים. "הסיפוח לא על השולחן כרגע, וזה דבר טוב. אבל אני לא יודע כמה זה לא על השולחן מבחינת התפיסה של נתניהו. אבל הוא יודע והישראלים יודעים את עמדתי. הבהרתי שאני עומד להתנגד לסיפוח כנשיא. אני אחדש את השיח עם הפלסטינים, אחזיר את הסיוע בהתאם לחוק האמריקני, ואפתח מחדש את הקונסוליה במזרח ירושלים".

סגן נשיא ארה"ב לשעבר מתח ביקורת על נתניהו. "לא רק שאני חושב שעמדת נתניהו שגויה, וכי הוא נכנע לימין הקיצוני כדי לשמור על התמיכה בו, אלא אני חושב שההנהגה הפלסטינית גם לא שיתפה פעולה כשניתנו לה הזדמנויות. פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה להבטיח את ביטחונה של ישראל לטווח הארוך, תוך שמירה על זהותה היהודית והדמוקרטית. אני לא יודע איך הם יעשו את זה בלי פתרון של שתי מדינות. וזו גם הדרך היחידה להבטיח את הזכות של הפלסטינים למדינה משל עצמם".

ביידן ניצל את ההזדמנות כדי לתקוף גם את המתמודד מולו, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. "הוא העמיד את ישראל בסכנה כשביטל את ההסכם עם איראן והחליף אותו בשום דבר. הוא איפשר לאויבי ישראל להתמקם בסוריה ונוצר ואקום שלטוני מסוכן. הוא ערער את יציבות ההגדרה העצמית של הפלסטינים, וחתר תחת התקווה לפתרון בר-קיימא של שתי מדינות".