נחום גלבוע, או בכינויו נחצ'ה, הוא בן 82. למרות שהוא כבר אינו צעיר, הוא משאיר לרובנו אבק - ובכל רגע מוכן להיות מוקפץ לשטח. ככה זה, כנראה, כשאתה המילואימניק הוותיק בצה"ל. נחום עלה לישראל מלוב בגיל 14, שירת בתור לוחם בצנחנים והשתתף בכל מערכות ישראל: מלחמת קדש, ששת הימים, יום הכיפורים, שלום הגליל, לבנון השנייה וצוק איתן.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

"כאן זו אות משחררי ירושלים", סיפר לנו נחצ'ה. "כשהייתי בין אלה שנלחמו שם ונפצעתי אנושות, והייתי שבעה חודשים בבית חולים". כבר יותר מ-60 שנה שהוא מתנדב למילואים. וזה לא שיש לו עודף זמן פנוי - הוא מתגורר בצריף צנוע במושב לכיש, והוא הבעלים של "כרמים" וחברה מצליחה. אבל כשהוא מקבל טלפון מהמילואים - הוא מניח הכול בצד.

"אני נמצא שם", אמר. "אני פוגש חברים, אני נמצא בחברה איכותית ממדרגה ראשונה, ואני נמצא בקטע שבו אני יכול להגיע למקומות שבחיים לא הייתי מגיע אליהם כיוון שהצבא לוקח אותי. ומעבר לכל, אני אומר לך את זה חד משמעית, אני על זה נלחם בכל כוחי: הבושה לא לשרת בצבא, ואני אמרתי, צריך להחזיר את אודם הגאווה למשרתי הצבא במילואים ואת אודם הבושה לאלה שלא משרתים".

"הייתי בכל התפקידים", סיפר. "שמרתי עם החיילים, יצאתי למארב עם חיילים, לקחתי סיורים, לפעילויות, אני אומר לך, מבצעיות. אין דבר שלא עשיתי. אני הורדתי את הדרגות כיוון שסך הכול היה צפוף למעלה, ועשיתי את זה והייתי יותר מזה - אני הייתי חוליית הגישור בין החיילים לפיקוד".

בשל התרומה יוצאת הדופן שלו הוא קיבל עתה פרס מפעל חיים ממפקד פיקוד הדרום, הרצי הלוי. הנכדים הגאים שלו, אגב, מתכוונים ללכת בדרכו - להמשיך לתרום ולהשפיע כמו סבא.