5 שעות להודו: כך תשפיע פתיחת שמי סעודיה על הטיסות למזרח

במקום לטוס בגובה נמוך לאורך ים סוף ולעקוף נתיבי תעופה חלופיים, בקרוב הטיסות מישראל ליעדים כמו תאילנד וסרי לנקה יעברו מעל סעודיה - מה שיקצר משמעותית את זמני הטיסות ומחירי הכרטיסים

זמן צפייה: 01:51

לפני יומיים הודיעה סעודיה כי תאפשר לטיסות מאיחוד האמירויות לכל המדינות בעולם, כולל ישראל, לעבור מעל שטחה. כך, זמני הטיסות יקוצרו וגם העלויות והמחירים בדרך למזרח יופחתו.

כיום, הדרך מתל אביב לִיעדים רבים במזרח הרחוק עוברת בנתיב ייחודי, יש אומרים שהוא מעט מסוכן. מטוסי אל-על טסים לאורך ים סוף בין סעודיה לסודן, בגובה נמוך יחסית, 29 אלף רגל - במקום 35 אלף, עד מצרי באב אל-מנדב, ומשם פונים מזרחה, זאת כדי שלא לחצות בתוך נתיבי תעופה בין-לאומיים עמוסים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניצול שואה הוכה באכזריות: "הרביץ לי עם שרשרת ברזל בגב"

שי ניצן עונה לנתניהו: "יש גבול כמה שקרים אני יכול לסבול"

הקבינט אישר: מתווה 3 שלבים, בשבועיים הראשונים – סגר מלא

מטוס אל על
מטוס אל על | צילום: חדשות 13

הטיסה למומביי שבהודו, למשל, נמשכת כ-7 שעות בגלל העיקוף הזה. טיסה מעל סעודיה תקצר את הדרך ל-5 שעות טיסה בלבד. ולא רק הודו - גם הדרך לתאילנד תתקצר, כך שבמקום 10 שעות, טיסה ליעד האהוב על הישראלים תארך 7 שעות ו-50 דקות.

ביטול נתיב הטיסה הנמוך של אל-על לאורך הגבול עם סעודיה תוזיל ב-20% את עלויות הדלק של טיסה בגובה נמוך, ותקצר את זמן הטיסה - מה שמבטיח ירידת מחירים. כיום, על מנת להגיע לסרי לנקה, צריך 2 טיסות - ולפחות 13 שעות. טיסה בנתיב החדש תארך 6 שעות חצי בלבד. גם הטיסה אל האיים הפיליפיניים תתקצר - מ-14 שעות עם עצירת ביניים ל-11 בטיסה מעל שמי סעודיה.

ואל מול הזמן המתקצר וירידת המחירים, צריך לזכור שחברות התעופה הישראליות יגלו מהר תחרות חריפה מאוד מיצד איתיחאד ואמירייטס, שרואות גם הן את הפוטנציאל התיירותי והכלכלי האדיר שמביא איתו הסכם נרמול היחסים.