בפעם השנייה ברציפות: יותר מ-4,000 נדבקים חדשים ביממה

משרד הבריאות עדכן כי 4,146 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה, לאחר שבוצעו יותר מ-48 אלף בדיקות ו-8.8% מהן היו חיוביות. 482 חולים במצב קשה, מהם 148 מונשמים. מניין המתים - 1,086

זמן צפייה: 01:54

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי 4,146 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה. מדובר בשיא שלילי נוסף, ובפעם השנייה ברציפות שמניין הנדבקים ביממה חוצה את ה-4,000. זאת, לאחר שאתמול בוצעו יותר מ-48 אלף בדיקות, כאשר 8.8% מהן יצאו חיוביות.

בכך, עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-147,379. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי בישראל ישנם 34,731 נשאי קורונה פעילים. 482 חולים במצב קשה, מהם 148 מונשמים. מניין המתים עומד על 1,086.

לכתבות נוספות בנושא >> 

הקבינט אישר: מתווה 3 שלבים, בשבועיים הראשונים – סגר מלא

לנתניהו יש רוב, כ"ץ והחרדים נגד: מסתמן הסגר מלא החל מה-15.9

הצעת גמזו: הסגר מלא למשך חודש – ועוצר חלקי לשבועיים נוספים

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

אמש, כזכור, קבינט הקורונה אישר את מתווה הסגר שיחל בשבוע הבא. הוחלט על מתווה בעל שלושה שלבים, כאשר השלב הראשון יהיה סגר מלא למשך שבועיים החל מערב ראש השנה. השלב השני יהיה "ריסון מהודק", ובשלב השלישי יפעלו לפי תוכנית הרמזור של פרופ' רוני גמזו. המתווה יובא לאישור הממשלה ביום ראשון. ארבעה שרים התנגדו לו בקבינט.

הממשלה תקבע את המועדים לכניסה לתוקף של השלבים השונים, תוך תשומת לב לכך שכניסה לתוקף של השלבים השני והשלישי תהיה כפופה לעמידה ביעדים של השלבים הקודמים להם.

בשלב הראשון, כאמור, יוטל סגר מלא, שבמסגרתו התנועה תוגבל ל-500 מטרים ממקום המגורים. מערכת החינוך תיסגר, וכך גם פעילות המגזר הפרטי והציבורי למעט עבודות חיוניות, מרכולים, בתי מרקחת ועסקים חיוניים. תפילות יותרו במרחב הציבורי בהתאם למתווה שיסוכם. מסעדות, פנאי, מקומות בילוי ותיירות פנים ייסגרו לחלוטין.

הסגר בעקבות התפשטות הקורונה
הסגר בעקבות התפשטות הקורונה | צילום: רויטרס

השלב השני - ריסון מהודק. יוגבל מעבר בין ערים, יוגבלו התקהלויות לאורך כל התקופה על פי מגבלות הצבע האדום ברמזור. מסעדות ומקומות בילוי, קניונים, תיירות פנים יישארו סגורים וכך גם מערכת החינוך. כיתות ה' ומעלה ילמדו מרחוק. חידוש הלימודים לאחר סוכות ייבחן בהערכת מצב מיוחדת. המגזר הציבורי יעבוד במתכונת חירום, והמגזר הפרטי בהיקף של 30%-50%. השלב השלישי - תוכנית הרמזור. מעבר לפעילות בהתאם לתוכנית הרמזור בסיום שני השלבים הראשונים.

במהלך הדיון בסוגייה התפתח עימות בין ממונה הקורונה הפרופ' גמזו לבין ליצמן. לאחר שגמזו סיים להציג את המתווה שאושר, ליצמן הגיב: "זה לא מה שהובטח לי". גמזו ענה: "הרב ליצמן זו חלופה, אפשר לא להסכים". וליצמן בתגובה תקף אותו ואמר: "אפשר לא להסכים שתהיה פרויקטור".