י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"זכותם להיות מעצבנים"

יאיר גולן דורש את פיטורי אריאלי ולינור - יאיר לפיד יוצא להגנתם

חבר הכנסת ממפלגת מרץ יאיר גולן נפגע מדו-שיח שניהלו ביניהם שדרני הרדיו קובי אריאלי ועירית לינור, בתכניתם 'המילה האחרונה' המשודרת בגל"צ, וגולן הפגוע דורש את פיטורם. מנגד, יאיר לפיד יו"ר האופוזיציה יוצא להגנתם

יאיר גולן דורש את פיטורי אריאלי ולינור - יאיר לפיד יוצא להגנתם
ח"כ יאיר גולן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"בתאריך 02.09.2020 ערכו השדרנים עירית לינור וקובי אריאלי שיחה בתוכניתם "המילה האחרונה". במהלך השיחה אריאלי הצהיר שהוא שונא אותי, ובתגובה עירית לינור הצדיקה את תחושתו ואמרה "מגיע ליאיר גולן שישנאו אותו". כתב חבר הכנסת יאיר גולן (מרץ) במכתב שנשלח אל שר הביטחון בני גנץ, הרמטכ״ל אביב כוכבי ומפקד תחנת רדיו גל״צ, שמעון אלקבץ. והביא בתחילה את תמלול שיחתם של השניים.

קובי אריאלי:

"פה אני צריך להתוודות לפנייך ואת צריכה לפתור לי את זה. האיש הזה לא עשה לי שום דבר רע. אני לא מכיר אותו אישית. מבחינה פוליטית הוא שמאל. את מכירה אותי שאני פלורליסט ליברל. אני לא רוצה לנקוט במילה "שנאה" אבל יש לי רגשות איומים כלפיו. ועכשיו את צריכה להסביר לי מה ביאיר גולן הורג אותי. אני באמת לא לגמרי יודע. עכשיו ימים נוראים וחודש אלול. אני שונא בן אדם על לא דבר וזה פשוט הורג אותי".

עירית לינור:

"לא לא לא, העניין עם יאיר גולן זה רק דבר אחד. זה עניין זיהוי התהליכים בטקס יום השואה במדי צה״ל. השווה את מדינת ישראלית הדמוקרטית היפה והמשגשגת המקסימה לגרמניה הנאצית ועד עצם היום הזה עושה שני דברים שאחד מהם יותר נתעב מהשני. אחד הוא טוען שלא הבנו, והוא לא אמר כלום. אומר שהוא לא השווה לנאצים אלא לגרמניה של שנות ה-30. יש את הקטע שהוא אומר שזה דבר עמוק ואתה לא הבנת. והקטע השני, בגלל שהוא הובן מצוין עד עצם היום הזה הוא לא אמר ״אמרתי שטות״ זה כי הוא חושב שהוא צדק. מי שמשווה אותך ואותי ואת ישראל ואת צה״ל ואת ממשלת ישראל לגרמניה הנאצית. קובי, עד יומך האחרון אתה רשאי לשנוא אותו כי מגיע לו".

לאחר הבאת התמליל שהכעיס אותו. המשיך גולן ופרס במכתב את טענותיו, "מדובר בשקר. כל מי שהאזין לנאום אותו נשאתי בערב יום השואה בשנת 2016, יודע שלא ביצעתי השוואה לגרמניה הנאצית. לו הדברים היו נכונים הייתי ננזף על ידי שר הביטחון בוגי יעלון ורמטכ"ל גדי אייזנקוט, שגיבו את דבריי, מדובר בסילוף מכוון של דברים שמקבל במה בלא עוררין ומפריע".

עוד הוסיף גולן וכותב "כמי ששירת בצבא 38 שנה, כמי שפיקד על הצבא וכמי שסיכן את חייו פעם אחר פעם למען ביטחון המדינה, בלתי מתקבל על הדעת שאמירות מסוג זה יאמרו בתחנת רדיו צבאית. חופש הביטוי אינו חופש השיסוי".

"אני דורש את הפסקת העסקתם לאלתר של עובדי תחנת הרדיו הצבאית שתקפו מפקד לשעבר של אותו הצבא, וכן התנצלות פומבית כלפי הביטויים הקשים שנשמעו כלפי באותה התוכנית. אסור שתחנת רדיו צבאית תידרדר לשיח שיסוי, שנאה ואלימות". סיכם יאיר גולן את המכתב.

מנגד הגיב לו יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד בחשבון הטוויטר וכתב "מתנגד נחרצות לניסיון להוריד משידור את עירית לינור וקובי אריאלי. חופש הביטוי כולל את זכותם להיות מעצבנים".

עירית לינור קובי אריאלי יאיר גולן יאיר לפיד גלצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד