י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
סוער באולפן

האם אנחנו במצב גרוע? הח"כית והפרופסור התעמתו

עימות הערב בפריים טיים. פרופ' ברבש לח"כית שאשא ביטון: "את יודעת כמה זמן לוקח להכשיר צוותים לטפל בחולים הקשים? צריך להתאים את מצב התחלואה למצב מערכת הבריאות" • יו"ר ועדת הקורונה: "יש חורף עוד מעט, מה נעשה אז? המשימה שלנו היא לשפר את מערכת הבריאות ולא לקחת את כל המדינה לקטסטרופה"

האם אנחנו במצב גרוע? הח"כית והפרופסור התעמתו
פרופ' גבי ברבש צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

עימות סוער התגלע הערב (חמישי) ב'חדשות 12', כאשר העיתונאי דני קושמרו, הושיב את יו"ר וועדת הקורונה חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון מ'כולנו-הליכוד', לעימות מול הפרופסור גבי ברבש, כששאלה אחת בפיו 'למי להאמין'.

קושמרו ציטט את שאשא ביטון, "את אומרת בוועדה "צריך להפסיק את מסע ההפחדה ולמנוע סגר" את מביאה לשם רופאים שתומכים במודל השבדי, ועומדת על כך שאנחנו לא רואים עליה במספרם של החולים הקשים. מנגד יש את דעתו של הפרופסור ברבש שמזהיר מהגידול המטריד לטענתו בנתוני התחלואה. "למי אני צריך להאמין", שאל קושמרו.

יו"ר וועדת הקורונה השיבה לו; "תאמין למספרים" והסבירה, את תרחישי האימה אנחנו שומעים כל העת, ועל פי תרחישי האימה היינו אמורים להיות עכשיו עם 3200 חולים קשים "בואו נגיד את האמת" היא מדגישה "הגידול בתחלואה נובע ממספר הרב של הבדיקות, אם רוצים לחתוך את מספרי המאומתים, בואו ונחתוך גם את מספר הבדיקות". ברבש הזדעק לעומתה: "בגלל זה יש יותר נדבקים? אז עדיף שלא נדע עליהם?".

עוד הוסיפה שאשא ביטון: "אם אנחנו במצב של 500 חולים קשים סוגרים מדינה ולוקחים אותה לקטסטרופה כלכלית, נשאלת השאלה למה אנחנו בנקודה הזאת? בגלל שהממשלה, גמזו וקבינט הקורונה לא מסוגלים לקבל באומץ החלטות במוקדי התחלואה". והיא מפרטת "גמזו אמר 'נטפל בצורה ממוקדת ב-8 ערים". זה לא היה נוח לחלק מהערים. בסופו של דבר בגלל שאין את האומץ לטפל ממוקד, לוקחים מדינה שלמה כבת ערובה כדי להתמודד עם העלייה בתחלואה".

גם טענה זו הפריך ברבש ואמר: "אנחנו היום על 500 חולים קשים, אנחנו נהיה בסוף השבוע הבא על 600 חולים קשים". עוד הדגיש "אם ממשיכים עם קצב של 4,000 חולים כל יום, אנחנו נגיע תוך שבועיים-שלושה, מקסימום ארבעה - לקו האדום של מערכת הבריאות".

עוד הוסיף לטעון פרופ' ברבש: "סגרים ממוקדים במקומות אחרים בעולם - נכשלו. המחלה מתפשטת בכל הארץ, אין סיכוי להשתלט על כזאת תחלואה בסגרים מקומיים", וזאת בנוסף לבעיה האמיתית - "הבעיה היא לא מכונות הנשמה ולא מיטות, אלא צוותים". בסוף דבריו פנה לשאשא ביטון ואמר: "את יודעת כמה זמן לוקח להכשיר צוותים לטפל בחולים הקשים? צריך להתאים את מצב התחלואה למצב מערכת הבריאות".

יו"ר ועדת הקורונה הגיבה לדבריו, "אני שומעת כאן שאנחנו הולכים לסגר כדי לצאת לאותה מערכת בריאות שהיא לא מחוזקת כדי להתמודד עם הנגיף", אמרה. "יש חורף עוד מעט, מה נעשה אז? המשימה שלנו היא לשפר את מערכת הבריאות ולא לקחת את כל המדינה לקטסטרופה".

לפי איך שזה נראה, השאלה הפותחת 'למי להאמין' נשארה תלויה ומהדהדת.

יפעת שאשא ביטון גבי ברבש דני קושמרו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד