הדרמה בגן בב"ש: הילד נעלם לאחר שהסייעת מסרה אותו לאב אחר

מחקירת המשטרה עלה כי אב לילד בעל שם זהה בא לאסוף אותו מהגן הסמוך, הסייעת התבלבלה והוציאה גם את הילד השני החוצה • האזינו: שיחת הטלפון של האב למשטרה לאחר שגילה שבנו נעלם מגן הילדים

זמן צפייה: 03:11

הדרמה בגן בב"ש: לאחר שאתמול פורסם כי ילד בן שלוש נאסף על פי החשד על ידי אדם זר מגן הילדים "שמש" ואותר לאחר חצי שעה - היום (חמישי) מתבהרים פרטי המקרה. מחקירת המשטרה עלה כי בגן הצמוד ישנו ילד בעל שם זהה, וכאשר אביו הגיע לאסוף אותו הסייעת התבלבלה וחשבה שמדובר בילד שבגן שלה. היא הוציאה אותו החוצה, והילד עזב את המקום לבדו מבלי שהאב הבחין בכך.

גן שמש בבאר שבע | צילום: חדשות 13

האם הגיעה לגן ביקשה לקחת את בנה אבל הגננת אמרה לה שמישהו אחר כבר לקח אותו. איתי, אב הילד, סיפר: "באותו רגע אשתי כמובן נכנסת ללחץ רציני מאוד, מתקשרת אלי, אני מגיע בטיסה, בלחץ רציני. זה לא שהילד הלך לאיבוד. הסייעת במפורש אומרת – מסרתי את הילד למישהו. כשבאים ואומרים לך, 'מישהו בא לקחת את הילד', אין פה משהו אחר מאשר לחשוב על חטיפה".

כוחות משטרה של מרחב נגב שהגיעו למקום החלו מיד בסריקות. החשש הגדול היה שהוא נחטף. יותר מ-30 דקות עברו ואז הגיעה שיחת הטלפון הזאת למוקד 100: "שלום, מצאתי ילד קטן בחוץ כשאספתי את הילדים שלי מהגן. הוא אצלי בבית". רעיה, אם לילד שעברה בשכונה, מצאה את הילד הקטן כשעל ידו גבר זר. סמ"ר רותם הלר, מוקדנית של המשטרה: "מתקבלת שיחה נוספת מעוברת אורח שמדווחת שהיא מצאה פעוט שעונה לתיאור שהאימא מסרה, ומתחילים לחבר פה את הנקודות. פה אנחנו מבינים שמדובר באירוע מאוד חריג".

ניידת, אילוסטרציה
ניידת, אילוסטרציה | צילום: דוברות המשטרה

רעיה סיפרה על הרגע שבו ראתה איש זר עם הילד: "כשהוא ראה אותי, הוא התחיל לצעוק לי, 'סליחה, סליחה, מצאתי את הילד, ואני לא יודע מה לעשות איתו', ובלי לחשוב פעמיים, פשוט הרמתי את הילד על הידיים, אמרתי לו, 'הכול בסדר, אני אטפל בזה'. העליתי אותו לבית עם הילדים שלי ביחד. המשטרה חייגה אליי ואמרו שההורים למטה. התמונה הזאת עדיין בראש שלי. ההורים נפלו על הרצפה עם בכי. אני חושבת שאלה הדקות הכי שחורות שהיו להם בחיים, לא למצוא את הילד".

עכשיו השוטרים מחפשים את מצלמות האבטחה כדי להבין מה קרה. רק היום בצהריים התברר שטעות היא שגרמה לכל הבהלה. מחקירה של המשטרה עולה כי במקום יש שני גנים צמודים, גן חמה וגן שמש. בגן חמה, התברר לחוקרים, יש ילד עם שם זהה וכשאביו הגיע לאסוף אותו, הסייעת התבלבלה והוציאה החוצה את הילד הלא נכון. הילד עזב את המקום לבד ולמרבה המזל, אחרי חצי שעה הוא אותר על ידי רעיה שהתקשרה למשטרה.