יום שבת, 08.06.2024 שעה 09:30

"חולם על היורו במשך היום, בלילה אני ישן טוב"

רוטנשטיינר אחרי משחקיו הראשונים כמאמן הנבחרת: "יש תדמית שאני לא עובד, לא מעוניין בתדמית פופולרית", "אני הכי מנוסה באירופה כמנהל טכני לדעתי"

|
וילי רוטנשטיינר ועילאי אלמקייס (רדאד ג'בארה)
וילי רוטנשטיינר ועילאי אלמקייס (רדאד ג'בארה)

שתי נקודות מתוך שש אפשריות, זה המאזן איתו פתח וילי רוטנשטיינר את קמפיין ליגת האומות, בו הוא מאמן לראשונה את נבחרת ישראל, לאחר כ-21 בתפקידי ניהול כדורגל שונים. אחרי שערן זהבי הציל נקודה ביום שישי בגלאזגו ב-1:1 מול סקוטלנד, היה זה עילאי אלמקייס שעשה זאת ב-1:1 בבית מול סלובקיה אמש בנתניה, אבל אם הוא תשאלו את רוטנשטיינר, פתיחת הקמפיין היא טובה בסך הכל.

בראיון ל-ONE לאחר שני משחקיו הראשונים כמאמן נבחרת ישראל, מי שמתפקד גם כמנהל הטכני של נבחרות ישראל בהתאחדות לכדורגל דיבר על התוצאות וההחלטות הראשונות, המשך הקמפיין, התקווה להעפיל ליורו 2021, תדמיתו בישראל, המעבר בין התפקידים, עתידו האישי ועוד. 

"אני קצת מאוכזב שלא ניצחנו במשחק מול סלובקיה עם יותר מ-70 אחוזים החזקה בכדור, אבל גם לא כבשנו במשך 90 דקות וספגנו, אז בעיקר לא הפסדנו", אמר רוטנשטיינר בפתח דבריו. "בסך הכל אנחנו צריכים להיות מרוצים מהתוצאה. אם נדבר על המשחק בסקוטלנד, זאת התחלה טובה לקמפיין, לא רעה".

עילאי אלמקייס חוגג (רדאד ג'בארה)עילאי אלמקייס חוגג (רדאד ג'בארה)

המושיע של הנבחרת הפעם היה עילאי, בשישי זהבי. איך אתה מסביר את אי ניצול המצבים ואת העובדה שאספנו נקודה בגלאזגו, במשחק שבו הנבחרת הייתה צריכה להוציא הרבה יותר?
"הם עוד ינצלו מצבים. יש לנו מה לשפר בפס האחרון ובבעיטה האחרונה, ערן בדרך כלל פוגע בנגיעה אחת, אבל הוא החמיץ. הרבה מסירות ובעיטות שלנו לא היו מדויקות. היינו במצבים נוחים להבקיע, אבל לא עשינו את זה. מנור עשה דברים מדהימים, אבל לא היה מדויק מול השער". 

2 מ-6 זאת פתיחה שהיית חותם עליה מראש?
"אני חיובי מאוד לגבי התוצאה בסקוטלנד, הייתה התקפה טובה והגנה מצוינת, בלי קשר לפנדל. אני מרוצה גם מהמשחק מול סלובקיה, אבל אני לא יכול להיות מרוצה מהתוצאה. הם שיחקו טוב, אבל היה צריך את הנגיעה האחרונה המדויקת, היינו צריכים לכבוש פעמיים-שלוש כדי להביס. ואז הטקטיקה שלי הייתה טובה, לא?". 

אתה לא חושב שהתוצאה בסקוטלנד יכולה לבלבל? הם שיחקו לא ממש טוב, לא בטוח שנתפוס אותם ככה שוב.
"אני לא מסכים איתך. אנחנו מקום 94 בעולם, היריבות שלנו סקוטלנד, סלובקיה וצ'כיה בסביבות המקום ה-50, אז מאיפה האופטימיזם? אי אפשר להיות אופטימיים שנוכל לתפוס אותם או לא נוכל לתפוס אותם, הם 40 מקומות מעלינו. הדירוג? אי אפשר לדבר נגדו, הוא מייצג. אי אפשר להטיל ספק באיכות של הנבחרות ובידע של הצוותים המקצועיים שלהן. יש להן שחקנים בפרמייר ליג ובליגות הבכירות בליגה.

ערן זהבי מאוכזב (רדאד ג'בארה)ערן זהבי מאוכזב (רדאד ג'בארה)

"לגבי המשחק בשישי, אתה צודק וזה נכון. בכל מקרה, אנחנו לא ננצח מול כל הקבוצות במשחקים הבאים. נצטרך להיראות מצוין, לתת את הכל, להילחם, וגם קצת מזל לא יזיק מולן. לא היה לנו מזל בבעיטות של ערן ומנור אתמול וגם של וייסמן. אם הוא היה מוסר למנור, הוא היה משאיר אותו לבד מול השער. במצבים האלה, לא אדבר על ריכוז, אבל לא הייתה לנו איכות להבקיע".

מזהבי מצופה תמיד להבקיע, אבל אלמקייס הפתיע. יש לך עוד שפנים בכובע?
"אנחנו מנסים להפתיע בכל פעם מחדש, בפן הטקטי, במצבים נייחים, בחילופים, תמיד צריך לנסות. עילאי עשה אימונים מצוינים. אני יודע שהוא לא בהרכב הראשון של הופנהיים כי זו משימה קשה, אבל החלטתי לתת לו צ'אנס. אבי ריקן הרשים אותי באימונים, מאיילון אלמוג הייתי מרוצה מאוד, אבל שון הגיע כמלך השערים באוסטריה והכנסתי אותו. אם היה לו מזל הוא היה כובש, באימונים הוא היה מהיר וחזק וטוב".

הייתה ביקורת שבסקוטלנד עשית את החילופים מאוחר מדי ושהיה צורך בדם חדש לפני כן, מה דעתך על זה?
"לא שמעתי את זה מ-15 עיתונאים שדיברתי איתם מאז המשחק, זאת הפעם הראשונה שאני שומע את זה. בעיקר שאלו אותי על החילופים הטובים של יונתן כהן ועילאי. לעשות שינוי במחצית הראשונה, לא אעשה. מונס הרגיש קצת פציעה ולא רציתי לסכן אותו. שון שיחק מצוין כמחליף, יונתן היה מצוין ועילאי כבש את שער השוויון. לקחתי סיכון איתו, אבל הוא החזיר לי.

שון וייסמן (רדאד ג'בארה)שון וייסמן (רדאד ג'בארה)

זה מול סלובקיה, אבל מה לגבי סקוטלנד?
"ההחלטות שלי היו מצוינות".

"יש תדמית שאני לא עובד, אבל אני עובד כל יום. לא מחפש פופולריות"

מה דעתך על התדמית שלך? היא השתנתה לדעתך אחרי שמונית למאמן והתרגלנו אליך בתפקיד הזה לאחרונה?
"אני לא מעוניין בתדמית פופולרית, אז למה השאלה הזאת? יש תדמית שאני לא עובד, אבל אני עובד בכל יום. אז מה זה משנה?". 

תמיד אומרים שאתה מזמן בעיקר ליגיונרים ונותן להם עדיפות בסגל למרות שהם לא תמיד משחקים בחו"ל, וגם תוך כדי משחקים. זה גם לא השתנה.
"המטרה היא תמיד למצוא את הפתרונות הכי טובים לכל סגל. מי אמר ומה אמרו, קשה לי להגיב. אני ריאלי, אלה השחקנים הכי טובים שלי ואני עומד מאחורי ההחלטות. אחרי האימונים אנחנו בוחרים את ה-11 הכי טובים שלנו, זהו".

וילי רוטנשטיינר ומנור סולומון בשיחה (רדאד ג'בארה)וילי רוטנשטיינר ומנור סולומון בשיחה (רדאד ג'בארה)

איך הרגשת כמאמן אחרי הרבה זמן?
"זה היה מרגש וזה כבוד להיות מאמן נבחרת ישראל. התקשורת מול השחקנים הפתיעה אותי, המוטיבציה שלי לעבוד עלתה, נהניתי מהאימונים והמשחקים, זה היה נחמד. בדצמבר נראה איך הייתי".

תרצה להמשיך בתפקיד הזה בעיקר ולוותר על המשרה כמנהל הטכני? 
"כעת אני עובד כמאמן וכמנהל טכני, למשך כמה חודשים אוכל לעשות את זה, אחר כך נדבר על העתיד. יש שלוש אפשרויות לדעתי. אולי אסיים את תפקידי כמאמן, אולי אהיה מנהל ספורטיבי ואולי אשאר כמאמן עם מנהל טכני נוסף, סגן או משהו כזה. נדבר על זה, אבל עכשיו אני מפוקס במשחק הבא מול סקוטלנד כי זה בעדיפות ראשונה מבחינתי".

אתה חולם בלילה שעד אז אתה מביא את ישראל ליורו בפעם הראשונה?
"כן, אבל במשך היום. בלילה אני ישן טוב. זאת תהיה הפתעה מדהימה בכל אירופה אם נעפיל ליורו. אם מנתחים את משחקי החוץ שלנו ב-10 השנים האחרונות אין לנו הרבה ניצחונות, זה המצב. בסקוטלנד היינו קרובים לניצחון, ניצחנו מול לטביה ואולי זה יהיה אפשרי מול נבחרות טובות יותר. צריך לעשות את זה בחצי גמר הפלייאוף, ואולי בגמר. לא משנה שהפסדנו בקמפיינים הקודמים, מקווים רק לנצח בפלייאוף".

וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)

היית כבר בדרך הביתה, פתאום מצאת את עצמך כמאמן, זה לא מטורף לדעתך?
"זאת תקופה מטורפת ובתקופות כאלה אתה צריך לקחת לפעמים החלטות שהן לא ממש שגרתיות. מעבר בין מנהל טכני למאמן קורה מדי פעם בכדורגל העולמי, זה לא ממש מפתיע, ועכשיו כולם מרגישים עם זה בנוח והכל בסדר. ואם תשאל את השחקנים הם יגידו לך שעשיתי עבודה טובה. אני לא יכול לכבוש ולרוץ ברחבה, אבל בפן הטקטי, בארגון, בהחזקת הכדור נראינו טוב בשני המשחקים ואני מרוצה".

אפרופו תהליך הבחירה, זה נכון שהגעת לוועדה עם החלטה להמליץ על אברהם גרנט כמאמן?
"התכוננתי להציע שם של מאמן, בפגישה השלישית התכוונתי להציע, אבל רק הכנתי הצעה ולבסוף בחרו בי כי ההתאחדות בחרה בדרך אחרת, לא למנות מאמן מחדש אלא לתת לי, לאלון, לערן ולקלאוס לאמן את נבחרת ישראל. זה כל מה שאני מוכן לומר, לא אתייחס לתוכן הפגישות וההצעות".

"אני הכי מנוסה כמנהל טכני באירופה לפי דעתי"

מה אתה אוהב יותר? לאמן או להיות מנהל טכני?
"אני לא יכול להגיד כי אני אוהב להיות מנהל טכני, עשיתי את זה במשך למעלה מ-20 שנה, אני הכי מנוסה באירופה בזה לפי דעתי. אני לא בטוח אם יש אדם שהיה בעמדה הזאת, בהתאחדות כדורגל כלשהי, כל כך הרבה זמן. אני לא בטוח, אבל אני חושב. זה לא נורמלי כי בכדורגל בדרך כלל אתה מחליף תפקיד כל כמה שנים. בכל מקרה, הייתי מאמן לפני כן 10 שנים, ועכשיו שוב. אם תשאל אותי? אני נהנה וזה הכל".

ערן זהבי עם וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)ערן זהבי עם וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)

יש סיכוי שתבקש מההתאחדות להפסיק להיות מנהל טכני, כדי להתרכז במשימה כמאמן?
"זה לא יקרה". 

מה כן יכול לקרות עד דצמבר?
"אני מקווה שיהיו בדרך משחקים טובים עד דצמבר, גמר פלייאוף בנובמבר והלוואי העפלה ליורו. אחרי זה, נשב באווירה טובה ונדבר על העתיד, על הכדורגל הישראלי ועל וילי רוטנשטיינר".

אגב, עם מי אתה מתייעץ כיום בתור מאמן?
"אין לי שום יועצים. יש לי את הצוות שלי. אנחנו עושים את העבודה ביחד".

חזן ורוטנשטיינר (שחר גרוס)חזן ורוטנשטיינר (שחר גרוס)

בזמנו של אנדי הרצוג היית מעביר לו הוראות במשחקים דרך אלון חזן ואז קלאוס לינדנברגר, איך זה עובד היום?
"תוך כדי המשחק אני בקשר עם אלון, קלאוס וערן שדו וזה עובד טוב. הם תומכים בי, בלי לפטופ".

אז אולי הוא היועץ שלך?
"לי ולאנדי היה קשר מיוחד, היינו עובדים בצורה שונה, הוא מדבר איתי אחרי משחקים והוא אמר שבמצב הזה היינו צריכים לנצח, אבל זה היה שיתוף פעולה בין מאמן למנהל הטכני. הוא ראה את שני המשחקים, התרשם מההתקדמות שלנו. אמר גם שיכולנו לנצח וחבל שסיימנו פעמיים בתיקו. דיברנו אחרי שני המשחקים".

אנדי הרצוג עם ווילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)אנדי הרצוג עם ווילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)

אז למה בעצם אין יותר אוזנייה עם איש צוות מהיציע? 
"למה? כי אין וילי שני, פשוט מאוד".

אסור לפספס
נגןמי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
מי הצטרף לליאו מסי בפרסומת של אדידס?
נגןגביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
גביע האלופות נכנס לארון הגביעים של ריאל
נגןנטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ שלה
נטע אלחמיטסטר בפרסומת לדגמי הקיץ החדשים
נגןכשאבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו עם צמד
האבא מעודד ביציע: הבן של מרסלו כובש צמד
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */