נתניהו נגד ראשי האופוזיציה: קריאה לאי ציות להנחיות – אנרכיה

רה"מ תקף את ראשי המפלגות, טען כי הם מנצלים את המגפה לצרכים פוליטיים והתייחס לנתוני ההדבקה בהפגנות בי-ם: "המוחים סוגרים טלפונים". גמזו: "מתנצל בפני החברה החרדית אם הרגישה מסומנת"

זמן צפייה: 08:29

ראש הממשלה בנימין נתניהו נתן היום (שני) הצהרה לתקשורת בתום סיורו במפקדת הקורונה, וציין: "המומחים חוששים מזינוק פתאומי במספר החולים הקשים והמתים". עוד התייחס לדבריו של אביגדור ליברמן מוקדם יותר ואמר: "פוליטקאים מנצלים את המגפה לצרכים פוליטיים וקוראים לאי ציות להנחיות - זו אנרכיה".

"אנחנו נמצאים ברמת תחלואה גבוהה, ברמת עליית התחלואה בקצב מוגבר. כשפתחו את ההגבלות החלה עלייה מהירה. המספרים עולים בגלל התקהלויות מסוכנות, ואי עטיית מסכות. דאגה נוספת היא שאלת השחיקה, או הקריסה, של צוותים רפואיים. אנחנו רוצים להימנע מסגר כללי, אבל החלטנו עכשיו להטיל סגר על 40 ערים אדומות".

"בהמשך השבוע אנחנו נתכנס כדי לקבל עוד החלטות חשובות", ציין, והתייחס לאמירתו של ליברמן מוקדם יותר היום: "שלחתי מכתב לראשי האופוזיציה ואמרתי - גלו אחריות. אל תובילו את המדינה לאנרכיה שתביא הרבה חולים קשים והרבה אנשים שימותו. צריך לקבל החלטות מורכבות מאוד, אבל הן נכונות. אני אופטימי לקראת ההתקדמות לחיסון".

לכתבות נוספות בנושא >> 

העוצר הלילי יחל מחר בשעה 19:00 – רשימת הערים תפורסם בהמשך

ליברמן: "להתנהל בהתאם לשכל הישר ולא בהתאם להנחיות הממשלה"

2,257 אובחנו כנשאי קורונה ביממה – 12.3% מהתוצאות חיוביות

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו

בהמשך, גם ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו דיבר, וציין: "עד סוף השבוע הזה אני אצטרך להגיע עם תוכנית לקראת החגים – האם צריך לעשות הגבלות? יש עלייה בחולים קשים, אני רוצה להתרחק מסגר, אבל אנחנו נצטרך להתסכל על כל דבר. אני רוצה להגיד לכלל תושבי מדינת ישראל ולערים האדומות - לי בטח אין שום דבר כנגד. כולנו ערבים זה לזה. וכן, אני מתנצל בפני החברה החרדית אם היא הרגישה אנחנו מסמנים. זה רק אמצעי לתת לכולנו אפשרות להילחם בקורונה".

עוד הבהיר גמזו כי אין בכוונתו להתפטר: "אני מקבל גיבוי, גם אם לא מחליטים משהו לפי המלצתי. אני לא מתפטר. אני אמשיך לעזור לכל תושבי מדינת ישראל להילחם בקורונה. הכל בסופו של דבר תלוי בנו".

"יש שתי דרכים להתמודד - סגר מלא שאף מדינה לא עושה, או ניהול חכם, רמזור שמנהל הכל מלמעלה, תשתית לקטיעת הדבקות, וכו'. בגבורה רבה אנחנו ממשיכים הלאה בכיוון ולא מתבלבלים. אנחנו נכנסים לעשות צעדים נוספים של עוצר וזה לא נעים, וזה לא נוח לתושבים. זה לא קל לנו. צריך להקטין התקהלויות, להפסיק עם החתונות, הן מגדילות הדבקות".

ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו
ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו

גם שר הביטחון בני גנץ דיבר וציין: "זו לא שאלה של קרדיט, אלא תוצאה. אנחנו נוביל שיתוף פעולה בין כל המשרדים. נושא הכלכלה חשוב. אנשים שמאבדים את יקריהם, ונכנדסים לדיכאון – זה לא דבר פשוט. אנחנו צריכים לצאת מיד לתכנן את תקציב 2021. צריך לטפל בבעיה הכלכלית של עכשיו, וגם של מחר".

בהמשך, שר הבריאות יולי אדלשטיין הוסיף: "אני רוצה לפנות לנבחרי הציבור – אני שומע את השיח שמתנהל נגד כל הגבלה וכל ניסיון שלנו להגביל פעילות או תחום. אני מבין את זכות היסוד של כולנו להתפלל, למחות, להתחתן עם 1,000 אורחים, יש הרבה זכויות ואני לא לועג לדברים האלה. מה עם הזכויות של אזרח או אזרחית שיש להם במקרה מחלת סכרת או ריאות? מה עם הזכויות של אלו שבנו את המדינה וכעת הם בקבוצת סיכון? ומה עם הרופאים והאחיות שכמעט נופילם מהרגליים?"

"צריך לדעת שאין ניסים. אם הכל פתוח ואנחנו כרגיל ואין מסכות או הגבלות – יש לזה תוצאות – יותר נדבקים", ציין שר הבריאות.