חשד להונאה במאות מיליונים בתחום האנרגיה: 30 חשודים נעצרו

נחשפה הונאה שבמסגרתה חשודים השתלטו על חברות תוך הצגת מסמכים כוזבים, פתחו חשבונות בנק והוציאו חשבוניות פיקטיביות בשמן. עוד נחשפו בעלי תחנות דלק החשודים שמהלו דלקים בחומרים נוספים

זמן צפייה: 02:19

המשטרה פשטה הבוקר (שני) על בתיהם ועסקיהם של 30 בני אדם ברחבי הארץ, החשודים במעורבות בהונאה במאות מיליוני שקלים בתחום האנרגיה. כמה מהם עוכבו וחלקם נעצרו והובאו לחקירה. במהלך החיפושים פעלה המשטרה בשיתוף הרשויות על מנת להקפיא נכסי נדל"ן ורכבים, בהם רכבי יוקרה ומשאיות. כמו כן, הוקפאו חשבונות בנק.

החקירה הסמויה בפרשה התנהלה במשך כחצי שנה, עד שהבוקר - כאמור, עברה לשלב הגלוי. על פי החשד, המעורבים השתלטו על בעלות החברות ברישומי רשם החברות, ובאמצעות כך ביצעו עבירות מיסוי והלבנת הון בהיקף הנאמד במאות מיליוני שקלים.

מחלק ההונאה והיחידה הכלכלית ביחידה המרכזית של משטרת ירושלים, בשיתוף פעולה עם רשות המיסים, רשם החברות במשרד המשפטים ומשרד האנרגיה, חשפו רשת מאורגנת, והצליחו לפצח את השיטה והדרך שבה פעלו עשרות החשודים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

2,257 אובחנו כנשאי קורונה ביממה – 12.3% מהתוצאות חיוביות

"חיפש קורבן ודקר 3 פעמים": המחבל מהפיגוע בפ"ת מואשם ברצח

ראש עיריית אילת לפרופסור גמזו: "סגר לילי יוביל לחיסול העיר"

הונאת מהילת דלק שנחשפה על ידי המשטרה | צילום: דוברות המשטרה

המשטרה חושדת כי העצורים, באמצעות תצהירים כוזבים והגשת מסמכים מזויפים, הצליחו להערים על מנגנוני רשם החברות, ולהשתלט הצהרתית על הבעלות של מאות חברות שונות ברחבי הארץ ולרשום אותן על שמם.

חשד נוסף שעלה הוא כי המעורים הוציאו חשבוניות פיקטיביות בשם החברה, תוך ביצוע עסקאות בשווי מוערך של מאות מיליוני שקלים, ובדרך זו הונו את הרשויות וגרפו לכיסם מיליוני שקלים תוך פגיעה בקופת המדינה ובציבור.

עם התקדמות החקירה התחזק החשד לגבי מניע החשודים, שהיו משתמשים בשמן של אותן חברות - מרביתן עוסקות או בעלות זיקה בתחום אספקת האנרגיה והדלקים, זאת על מנת לבצע עסקאות ועבירות הלבנת הון ומיסוי ללא ידיעתם של הבעלים הרשמיים בחברות.

הונאת מהילת דלק שנחשפה על ידי המשטרה
הונאת מהילת דלק שנחשפה על ידי המשטרה | צילום: דוברות המשטרה

עוד חשפו חוקרי המשטרה, כי בבעלותם של חלק מהחשודים תחנות דלק במספר ערים, וכי חלק מהדלקים שנסחרו ע"י החשודים וסופקו לציבור התגלו כדלקים מהולים בחומרים נוספים בניגוד לחוק. כמו כן, עלה החשד כי בעקבות כך נגרמו נזקים לרכבם של עשרות ומאות אזרחים.

כעת, החוקרים ממקדים מאמצים לאתר חברות נוספות שנפלו קורבן בידיהם של החשודים. "אנו קוראים לבעלי החברות ברחבי הארץ לערוך בדיקה מול רשם החברות ובמקרה הצורך להגיש תלונתם", מסרה המשטרה.

ממשרד האנרגיה נמסר: "במסגרת מבצע הפיקוח המשולב, הובילו מפקחי וחוקרי מינהל הדלק במשרד האנרגיה את תהליך בחינת איכות הדלק ותפיסת הדלק בתחנות ובאתרים בהם קיים חשד לביצוע ערבובים ומהילות. מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה ימשיך ויבצע בקרות בכלל תחנות הדלק בישראל כך שאזרחי ישראל יהנו מדלק תקני העומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר".