בין כל השינויים שהביאה עלינו מגפת הקורונה, אפשר בעיקר לחוש בחסרונו של חדר האוכל במקום העבודה. רבים עדיין עובדים מהבית וגם למי שמגיעים לעבודה - אסור לשבת בחדר האוכל.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המשמעות היא בעיקר מכה לחברות ההסעדה. שוחחנו על כך עם רן כצמן, מנכ"ל עידית לוגיסטיקת מזון (בבעלות קבוצת מלונות דן), שמספקת הסעדה בין השאר לאותם חדרי אוכל שנותרו ריקים.
2 צפייה בגלריה
"יש לנו התמודדות מסוג חדש: איך לגרום לעובדים לבוא". הסעדה בימי הקורונה
"יש לנו התמודדות מסוג חדש: איך לגרום לעובדים לבוא". הסעדה בימי הקורונה
"יש לנו התמודדות מסוג חדש: איך לגרום לעובדים לבוא". הסעדה בימי הקורונה
(צילום: shutterstock)
איך מתפקדים בעידן שבו חדרי האוכל התייתרו? "בתקופת השיא ירדנו ב-60% במחזור, עכשיו עובדים, מתחילים לחזור. למזלנו יש לנו גם לקוחות שנחשבים חיוניים, כמו בתעשייה הביטחונית. הבעיה היא שיש חדרי אוכל שעובדים, מפעלים שעובדים - אבל יש לנו התמודדות מסוג חדש: איך לגרום לעובדים לבוא. יש אנשים שחוששים לרדת ומעדיפים להיות סגורים בחדרם. חלק מביאים אוכל מהבית, חלק קונים בחוץ.
"בגלל האיסור על ישיבה בחדר אוכל, מצאנו עצמנו במודל עבודה חדש: רוב הפעילות שלנו זה טייק-אוויי. יש מקומות שלעובדים בכלל אין גישה לחדר אוכל ומכינים להם מראש חמגשיות ושולחים לחדר שלהם. בשאר המקומות, העובדים נכנסים לחדרי אוכל, בוחרים מה רוצים למלא בחמגשית, לוקחים והולכים".
2 צפייה בגלריה
רן כצמן, מנכ"ל עידית לוגיסטיקת מזון
רן כצמן, מנכ"ל עידית לוגיסטיקת מזון
רן כצמן, מנכ"ל עידית לוגיסטיקת מזון. "חמגשיות אלומיניום משנמכות את האוכל"
(צילום: מורג ביטן)
איך "מפתים" עובד לרדת בכל זאת לחדר האוכל? "החלטנו שאנחנו לא מגישים בחמגשיות אלומיניום. פיתחנו ליין ממוצרי קרטון אטומים, מחומרים מתכלים וידידותיים יותר, גם אם זה יקר יותר. חמגשית מאלומיניום משנמכת את האוכל ונוטלת את חוויית האכילה, רצינו כלים שיותר יזכירו טייק-אוויי ממסעדה. עכשיו זה שוק של קונים, לא של מוכרים. אנשים רוצים לאכול אבל גם במצב הקיים מצפים לחוויה. זה לא מצב אופטימלי עבורנו, אבל אנחנו מנסים להתמודד".
אולי, ללא קשר לקורונה, צריך לחדש את פורמט חדר האוכל לעובדים? "זה הרעיון, לייצר עוד פתרונות הסעדה. בתקופת הקורונה המציאות מחייבת את זה כי כל החוויה של אכילה בצלחת לא קיימת, ובעיקר לא קיים האלמנט החברתי שסיפקו חדרי האוכל - לרדת לשבת עם החבר'ה. לפעמים זה היה יותר חשוב לעובד מהאכילה עצמה. לכן שמים כעת דגש גדול יותר על האוכל עצמו ועל צורת ההגשה. זה היה ברור לנו ברגע שמצאנו עצמנו צריכים לארוז את כל הארוחות. בין השאר, הקמנו בחדרי האוכל דוכן המבורגרים שמכינים על המקום לעיני הסועד, והתחלנו שיתופי פעולה עם רשתות פאסט-פוד. למשל, הקמנו במתקנים של לקוח חומוסיות של רשת חומוס ירושלים ועשינו פסטה-בר עם פסטה פיורי. בשנה הקרובה נרחיב את הפורמטים האלה".