כמה שווה כתובה של אישה מהמאה הקודמת? אישה הנמצאת בהליכי גירושים מבעלה דרשה את כתובתה מ-1979, בסך מיליון לירות ישראליות. בית הדין הרבני קבע לאחרונה כי תקבל מבעלה 164 אלף שקל תמורת הכתובה. כך נודע ל-ynet ו"ממון".
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
נקבע כי הבעל לא הוכיח כי האישה אינה זכאית לכתובה, וביה"ד נדרש לקבוע את שוויה כיום. ביה"ד קבע כי "מיליון לירות שוות כיום בהצמדה למדד כ-680 אלף שקל, ובהצמדה לדולר 164,761 שקל". עוד נכתב כי "כשיש ספק בחישוב שווי הכתובה נותנים לה בפחות שבמטבעות, לפיכך על הבעל לשלם לאישה 164,761 שקל".
1 צפייה בגלריה
כתובה. "צריכה לשמור על ערכה". אילוסטרציה
כתובה. "צריכה לשמור על ערכה". אילוסטרציה
כתובה. "צריכה לשמור על ערכה". אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
עו"ד דניאל פרידנברג ממשרד הופמן & פרידנברג, המתמחה בענייני משפחה וירושה שלא ייצג בתיק, אומר כי "הכתובה צריכה לשמור על ערכה, והסכום הנקוב בה אינו נשאר נומינלי בלבד. אם ההצמדה למדד מובילה לתוצאה מופרזת מדי, הפתרון המאזן הוא בהצמדה לשער הדולר".
ביה"ד הרבני האזורי בירושלים קבע כי "התברר כי סירוב האישה לגירושים אינו אלא צעד טקטי כדי להכניע את הבעל להיעתר לדרישותיה. סלע המחלוקת הוא חלוקת הרכוש וזכויות הפנסיה של האישה". נקבע כי על האישה לקבל את גיטה בהקדם ודירות הצדדים יימכרו בשוק החופשי למרבה במחיר. התמורה לאחר קיזוז החובות על הדירות תחולק בשווה בין הצדדים. כל הכספים המשותפים והזכויות הפנסיוניות יחולקו בשווה, והבעל ישלם לאישה בעבור כתובתה 164,761 שקל. תשלום הכתובה יקוזז מחלקו בדירה לזכות האישה.