סופית: מערכת החינוך תיפתח גם בערים האדומות - סרוגים

סופית: מערכת החינוך תיפתח גם בערים האדומות

מערכת החינוך תיפתח במלואה ביום שלישי הקרוב, כך הוחלט הערב במהלך דיון בעניין בקבינט הקורונה: "ההחלטה התקבלה לאחר הערכת מצב וניתוח מסודר של כלל הנתונים"

סופית: מערכת החינוך תיפתח גם בערים האדומות
  אילוסטרציה (שאטרסטוק)

ביום שלישי הקרוב מערכת החינוך תיפתח במלואה, כך הוחלט הערב (ראשון) במהלך דיון בעניין בקבינט הקורונה.

שר החינוך יואב גלנט מסר: "מודה לראש הממשלה ולחבריי השרים על אימוץ עמדתי וההחלטה בקבינט הקורונה לפתוח את מערכת החינוך במלואה".

עוד באותו נושא

המחלוקת על סגר בחגים: גמזו בעד, נתניהו מתלבט


12

"ההחלטה התקבלה לאחר הערכת מצב וניתוח מסודר של כלל הנתונים ומתוך התייחסות להמלצות גורמי המקצוע. איחולי הצלחה לתלמידים, לסגלי ההוראה ולכלל הציבור בישראל".

גמזו אמר: "עמדתי החד משמעית לא השתנתה: פתיחת שנת לימודים בערים אדומות תביא להתפרצות התחלואה בערים אלו ובערים אחרות. אמשיך להילחם על כך בימים הקרובים".

הצדדים דנו בפשרה לפיה הכיתות הנמוכות בלבד יפעלו, ואילו חטיבות הביניים והתיכונים בערים עם תחלואה גבוהה יישארו סגורים – ככל הנראה עד אחרי החגים.

בשלב הדיונים טרם נקבע רשימה מסודרת של ערים אדומות, אך היישובים הבולטים מבחינת תחלואה הם טירה – שכבר הוכרזה על ידי גמזו עצמו כעיר אדומה במהלך ביקור שלו בעיר בשבוע שעבר – וכן בני ברק, חריש, כפר קאסם ותל מונד.

סגירת מערכת החינוך בערים האדומות הייתה אמורה להוות מרכיב במתווה החירום של גמזו, הנקרא "מבלימה לשליטה" ומהווה חלופה לסגר חגי תשרי.

בשלב הראשון של התוכנית של גמזו יימשך המאמץ להקמת תשתית לקטיעת שרשראות ההדבקה – אך במידה והתחלואה תימשך בקצב הנוכחי או תגבר, יוטלו הגבלות תנועה ביישובים אדומים וכן ייסגרו בתי ספר, קניונים, שווקים, מסעדות, ובתי קפה.

בראש השנה ויום כיפור התנועה תוגבל ל-500 מטר, ויופעל מתווה תפילות מיוחד לחגים המעודד תפילה בחוץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו