בניגוד להמלצתו הנחרצת של פרויקטור הקורונה, הפרופסור רוני גמזו, שרי קבינט הקורונה החליטו אתמול (ראשון) כי כלל בתי הספר ייפתחו ב-1 בספטמבר - כולל בערים "אדומות". בטרם הצביעו השרים באופן סופי על ההחלטה, פנה גמזו אליהם ואמר: "אתם לוקחים על עצמכם את האחריות". בשלב מאוחר יותר, יצא גמזו מישיבת הקבינט, סתר את החלטת השרים ואמר: "טרם התקבלה החלטה לפתוח את שנת הלימודים בערים אדומות. עמדתי החד-משמעית לא השתנתה: פתיחת שנת לימודים בערים אדומות תביא להתפרצות התחלואה בערים אלו ובערים אחרות. אמשיך להילחם על כך בימים הקרובים".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

"מודה לראש הממשלה ולחבריי השרים על אימוץ עמדתי וההחלטה בקבינט הקורונה לפתוח את מערכת החינוך במלואה ביום שלישי", אמר גלנט לאחר האישור. "ההחלטה התקבלה לאחר הערכת מצב וניתוח מסודר של כלל הנתונים ומתוך התייחסות להמלצות גורמי המקצוע. איחולי הצלחה לתלמידים, לסגלי ההוראה ולכלל הציבור בישראל".

רק לפני שבוע, התארח הפרויקטור באולפן חדשות 12 ואמר כי שנת הלימודים תיפתח כרגיל - למעט בערים שהוגדרו "אדומות" בשל התחלואה הגבוהה בהן. "אפשר לפתוח את כל שכבות הגיל בלימודים חוץ מבערים אדומות. אסור שילדים יתחבקו", אמר גמזו. בהמשך לכך הוא הביע את דעתו בישיבות הקבינט ורגע לפני שנפלה ההחלטה הזהיר את השרים כי הם יישאו באחריות במידה והדברים ישתבשו.

שר החינוך גלנט, שכמובן היה נוכח גם הוא בדיון, ענה לגמזו כי "הנתונים לגבי הערים האדומות לא רלוונטיים לבתי הספר. הם אי של יציבות". גלנט המשיך וטען כי הנתונים אודות הערים האדומות לוקים עדיין בחסר ועל כן הוא לא יאפשר למספר נמוך יחסית של ילדים לא לפתוח את שנת הלימודים.

השר יואב גלנט, ארכיון (צילום: Yonatan Sindel/Flash90, חדשות)
צילום: Yonatan Sindel/Flash90, חדשות

"אני נאבק כאן בשמם של 5% מכלל התלמידים בישראל - אשר מתגוררים בערים המכונות "אדומות". אסור למנוע מהם להתחיל את שנת הלימודים, ללא סיבה מוצדקת", לפי דבריו של גלנט. "אני חושב בעצב על הילדה או הילד, המוכנים עם הילקוט לקראת פתיחת השנה והדבר עלול להימנע מהם, ללא נתונים וללא כל סיבה".