הודעת ההתפטרות המפתיעה של הממונה על התקציבים באוצר, שאול מרידור הביאה איתה גל תגובות במערכת הפוליטית. מרידור האשים באופן כמעט חסר תקדים את שר האוצר כ"ץ ברמיסת הכללים והשתקת הדרג המקצועי, וכצפוי התגובות נעו בין תמיכה במהלך לבין הסתייגות ממנו – הכל בהתאם לשיוך הפוליטי.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף בחריפות את ההתנהלות הכלכלית של הממשלה: "התפטרותו של שאול מרידור היא לא תמרור אזהרה אלא אזעקת אמת. כפי שהזהרנו כלכלת ישראל הפכה לאזור אסון. הניהול הכלכלי של משבר הקורונה הוא מחדל בסדר גודל של יום כיפור. ככה לא מנהלים כלכלה במשבר וככה לא מנהלים מדינה. זוהי רשלנות פושעת של חבורת פוליטיקאים חסרי אחריות שעסוקים רק בעצמם".

"ראש אגף התקציבים שאול מרידור הוא איש מקצוע מסור ומנוסה שתרם רבות לכלכלת ישראל במסגרת תפקידו", כתב שר הביטחון בני גנץ. "ידע לראות את האנשים דרך המספרים וידע לעבוד עם המספרים לטובת האזרחים. הוא עשה זאת בתקופה כלכלית מורכבת ועזיבתו מצערת. אני בטוח שעוד יתרום רבות לכלכלה הישראלית".

גם חברו לקואליציה שר התקשורת יועז הנדל הסתייג מההחלטה: "שאול מרידור משרת ציבור נאמן. צר לי על התפטרותו. גם בלי הודעתו ברור שנתניהו חייב לפעול עכשיו להעברת תקציב לשנה ויותר. עיכוב פוליטי משמעותו פגיעה בכלכלה".

נשיא המדינה ראובן ריבלין כתב בחשבון הטוויטר שלו כי מדובר באיש מקצוע מסור: "הצעד הקשה בו נקט, והמשמעויות הנובעות ממנו, מדאיגים אותי מאוד. דרושה לישראל פקידות ציבורית מקצועית וחזקה, שעובדת יחד עם הדרג הנבחר למען חילוץ העם והמדינה מהמשבר הקשה שפוקד את העולם כולו".

לעומתו ח"כ שלמה קרעי מהליכוד בירך על ההתפטרות: "אני מברך את שאול מרידור על התפטרותו. אין זה ראוי שפקיד, בכיר ככל שיהיה, יפעל נגד מדיניות השר ויחזיק בתפקידו כבן ערובה. אני תקווה שעוד כמה ילכו בעקבותיו. ההתפטרות תאפשר לרה"מ ולשר לתפקד ביתר קלות ולהוציא לפועל את מדיניותם".

ח"כ בוגי יעלון כמובן מצר על ההחלטה ותוקף את רה"מ נתניהו: "שאול מרידור הוכנע על ידי הריקבון, שלוחיו ושופריו. עוד עדות לכישלון הניהולי והערכי של נתניהו. ממשלה מנותקת, כושלת ומסוכנת כזו עוד לא הייתה בישראל".

"הגיע זמן משילות. עלינו לעמוד איתנים מול הניסיון של פקידים לקבוע את המדיניות במקום ליישם אותה", כתבה שרת התחבורה מירי רגב. "נבחרנו כדי למשול ולקדם מדיניות - עם מלוא הסמכות והאחריות. פקיד בכיר ככל שיהיה, שאינו מוכן להתיישר לפי הכלל הזה - טוב שיתפטר".

חברת הכנסת מהעבודה מירב מיכאלי תקפה בחריפות את ראש הממשלה נתניהו: "אחד הנזקים העצומים של נתניהו לאורך השנים הוא ריסוק שומרי הסף והשירות הציבורי. עכשיו כץ מצטרף אליו בענק. קראו את התיאור של שאול מרידור ותבינו איך זה עובד וכמה זה מסוכן לכולנו".

"הטקסט שכתב שאול מרידור הוא כתב אישום חמור כנגד ממשלת נתניהו ושר האוצר", כתבה חברת הכנסת קארין אלהרר. "את גזר הדין שלו ישלמו, לצערי, כל אזרחי מדינת ישראל".