מחקר: המזון שיעזור לכם לשרוד דיאטה דלת פחמימות

אם אתם "אנשים של דיאטות" אתם וודאי יודעים שהקטגוריה שהכי קשה לוותר עליה זה הפחמימות. כן, לא סתם הן ניצבות בבסיס פירמידת המזון. אז איך צולחים תזונה דלת פחמימות בשלום? מחקר חדש יסייע לכם (בריאות)

נחשו באיזה מזון אתם צריכים להתמקד (צילום: Rachel Park on Unsplash)

כל מי שהתנסה אי פעם בדיאטה כזו או אחרת, יודע שהקטגוריה שהכי קשה לוותר עליה זה הפחמימות. לא סתם הן ניצבות בבסיס פירמידת המזון. הפחמימות מספקות לנו אנרגיה חיונית ובעיקר - טעימות מאוד ולא קל להיפרד מהן.

עם זאת, אם צורכים יותר מדי פחמימות, הן הופכות לשומן שמצטבר בגוף. לאחרונה דיאטות שמבוססות על תזונה דלת פחמימות החלו לצבור פופולריות, כמו הדיאטה הקטגונית. כך, כאשר מחסירים מהגוף פחמימות, נוצר תהליך של הרזיה כיוון שהגוף עובר לייצר אנרגיה משומנים.

האתגר המרכזי בדיאטה דלת פחמימות הוא להגיע לתחושת השובע החמקמקה כל כך - ומחקר חדש בדק בדיוק את הסוגיה הזו וחזר עם מסקנות משמחות: אם תוסיפו מזון מסוים לתפריט, תוכלו להתמיד בה ואפילו בהצלחה גדולה.

המחקר שהתבצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת אלבמה והתפרסם בכתב העת המדעי Nutrition and Metabolism בכלל עסק בשאלה תזונה דלת שומן או תזונה דלת פחמימות אפקטיבית יותר לירידה במשקל של אנשים מבוגרים הסובלים מהשמנת יתר חולנית, אך אז החוקרים עלו על ממצא מפתיע: צריכת ביצים תורמת מאוד לתזונה דלת פחמימות.

במסגרת התפריט דל הפחמימות, אכלו המשתתפים שלוש ביצים שלמות בכל יום. החוקרים מצאו שתזונה דלת פחמימות אפקטיבית יותר מתזונה דלת שומן ומשתתפי המחקר שצרכו תפריט דל פחמימות חוו ירידה משמעותית ברקמת השומן הפנימי. כיוון שצריכת הביצים הייתה חלק מהתפריט, המסקנות אינן מעודדות צריכה מוגברת של ביצים, אלא שילובן בתפריט קיים בדרך בריאה, ללא חשש מהשפעה על רמת הכולסטרול בדם.

מסקנות המחקר הן אכן בגדר חדשות טובות, אך לפני שאתם עוברים לתפריט דל פחמימות ועשיר בביצים, התייעצו עם תזונאי מוסמך והרופא שלכם שיודעים היטב מה טוב לכם ולמדדי הגוף שלכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר