המשטרה: תקיפת יהודה גליק ליד ביתו של איאד אל-חלאק - פיגוע

חבר הכנסת לשעבר, שהותקף כשהגיע לנחם את משפחת הצעיר שנורה למוות בידי שוטר, קיבל אישור של נפגע פעולות איבה, לאחר שנקבע כי מדובר באירוע על רקע לאומני. "חובה ליצור הרתעה אפקטיבית"

 יהודה גליק

המשטרה קבעה היום (ראשון) כי תקיפתו של חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק סמוך לביתו של איאד אל-חלאק, לפני כחודשיים וחצי, הייתה פיגוע על רקע לאומני. בעקבות הקביעה, קיבל גליק אישור של נפגע פעולות איבה. כידוע, גליק כבר נפצע קשה בפיגוע לפני כשש שנים, לאחר שנורה בניסיון לחסלו.

מטעמו של גליק נמסר כי "ברור לכל בר דעת שהלינץ' שחוויתי לא היה על רקע ויכוח על מקום חניה. אני מודה למשטרה על אישור שמדובר בפיגוע לכל דבר ועניין, ומבחינתי הדבר החשוב ביותר הוא החובה על משטרת ישראל ליצור הרתעה אפקטיבית כדי שיהודי לא יפחד ללכת ברחוב בכל מקום בארץ ועל אחת כמה וכמה בירושלים בירתנו".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שייצג את גליק מסר: "מדובר באירוע שוודאי נעשה בשל היותו של יהודה יהודי. ההתקפה היתה כלפי יהודים. אנחנו חושבים שהיה צריך לנהוג בחומרת דין יתרה כלפי המפגעים, אולם לצערנו הוחלט להגיש את התביעה ללא הסעיף הגזעני בחוק וכן ההסדר טיעון כנגד אחד הנאשמים נעשה שלא בידיעתנו. נפעל בכלים שיש לנו כדי שלפחות בסעיפי האישום שהואשמו התוקפים יעשה הדין בחומרה כמה שיותר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צה"ל על תקיפת החיילים בחברון: "לא ההתנהגות המצופה מלוחמים"

"היכו באכזריות ללא סיבה": 6 חשודים בתקיפת 3 נערים בגן יבנה

צוות המומחים של גמזו: תוכנית הרמזור לבדה לא תוריד את התחלואה

חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק
חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק | צילום: חדשות 13

כאמור, התקיפה אירעה לפני כחודשיים וחצי, בעת שהגיע גליק לנחם את משפחת אל חלאק בוואדי ג'וז בירושלים. חלק מהתוקפים נתפסו, ונגד שלושה מתוכם הוגשו כתבי אישום, אך לא הופיע בהם סעיף אישום בגין גזענות. על אחד מהנאשמים הושת בהסדר טיעון עונש מאסר בפועל של חמישה חודשים, וכן תשלום פיצויים לגליק על סך 4,000 שקלים.

גליק פונה לבית החולים שערי צדק במצב קל, כשהוא סובל מחבלה ברגלו. "מאז המקרה אני ממש נסער, כמו כל בית ישראל", שחזר גליק. "באתי בשם אנשים שרוצים שלום, מחווה של רצון טוב. כשנכסתי לבית הצגתי את עצמי מול האבלים, ופתאום נכנסו איזה עשרה אנשים, תפסו אותי, הרימו אותי וזרקו אותי מהמדרגות קומה וחצי. אחרי זה התנפלו עליי עוד אנשים בסטירות ובעיטות. עד שאחד מבני המשפחה הגיע וניסה להרחיק אותם. נכנסתי לתחנת כיבוי אש עד שמצאתי שם מחסה".