בטח יצא לכם לראות את התמונה של צ'לסי דיין לא פעם ולא פעמיים לאחרונה באינסטגרם, אבל לא כל כך הבנתם מה עומד מאחוריה, ומי זו הבחורה הזאת. צ'לסי דיין היא מאפרת בת 22, שבמשך שש שנים התביישה בסימני המתיחה שלה, עד כדי כך שהחליטה ללבוש רק בגדים ארוכים.

"אחרי שעליתי במשקל, נורא התביישתי שיראו את הסימנים, שהיו אז אדומים", סיפרה צ'לסי היום (ראשון) לפאולה וליאון. "נורא פחדתי שיראו את זה, ומהתגובות והמבטים שהייתי מקבלת, פשוט הלכתי עם בגדים ארוכים כל הזמן, אפילו בקיץ. הסימנים לא נמצאים רק בבטן, אלא גם בידיים, בגב, ברגליים ומאחורי הירכיים. יש לי אותם בכל הגוף".

אבל היא התגברה על הבושה, ובצעד אמיץ החליטה לכתוב פוסט על הנושא ולהעלות תמונה שחושפת את הסימנים שעל גופה:

"אז אתמול העליתי תמונה וקיבלתי המון תגובות בהקשר של סימני מתיחה שיש לי בבטן", כתבה צ'לסי. "אנשים שכתבו "שמנה", "היא נשואה", "רואים שהיא אחרי לידות" ועוד תגובות יותר קיצוניות מאלה. להפתעתי ושמתי היו גם המון תגובות של אנשים מדהימים שעודדו ושמחו לראות שאני לא מסתירה ומטשטשת ואין שמחה ממני שאני יכולה לתת ביטחון לנשים נוספות במצבי. ואז קלטתי שזה נושא של מיליוני בנות, צעירות ומבוגרות, שיש להן סימני מתיחה, ואנשים עדיין מגיבים על זה בצורה מזלזלת ופוגענית כאילו זה סוג של מחלה". 

View this post on Instagram

אז אתמול העלתי תמונה וקיבלתי המון תגובות בהקשר של סימני מתיחה שיש לי בבטן אנשים שכתבו "שמנה" "היא נשואה " רואים שהיא אחרי לידות " ועוד תגובות יותר קיצוניות מאלה. להפתעתי ושמתי היו גם המון תגובות של אנשים מדהימים שעודדו ושמחו לראות שאני לא מסתירה ומטשטשת ואין שמחה ממני שאני יכולה לתת ביטחון לנשים נוספות במצבי ❤ ואז קלטתי שזה נושא של מיליוני בנות ,צעירות ומבוגרות, שיש להן סימני מתיחה, ואנשים עדיין מגיבים על זה בצורה מזלזלת ופוגענית כאילו זה סוג של מחלה. אני יודעת שעוד המון כמוני הולכות לים או עם חולצה חשופה בבטן ומקבלות שאלות ומבטים מאנשים בכל הגילאים , שלא לדבר על תגובות שאותי בצעירותי השאירו בבית מתביישת על משהו שאין ביכולתי לשנות. ממה זה קרה לך? בטח היית שמנה ורזית נכון? זה כואב? כאב?? למה את לא עושה טיפולים להעלים את זה? אז הסיפור שלי הוא כזה , בגיל 16 עליתי בשנה 20 קילו התנפחתי וכתוצאה מהעלייה המהירה נקרע לי העור ויצר "סימני מתיחה" לא ידעתי אז מה זה , ולמה זה קורה , התביישתי והסתתרתי. לקח לי שנים שהלכתי בבגדים ארוכים ועם עליוניות בקיץ בחום של 40 מעלות כדי להסתיר את הסימנים שאז היו בצבע אדום בורדו ואני לבנה כמו סיד , כי אין מה לעשות צריך להחביא את הצלקות אז אי אפשר להשתזף.. עברו כמה שנים מאז והצלקות שינו צבע . יש לי בכל הגוף בכל איזור שתחשבו עליו. כן הגנטיקה שלי על הפנים ואני מצטלקת גרוע. הלכתי למלא מכונים רופאים ופלסטיקאים , כל קרם ושמן אפשרי וכמו שאתם רואים כלום לא עזר. היום אני חייה עם הסימנים שלי באהבה , אנשים מקעקעים את הסיפור שלהם , את המסר שלי אני לא צריכה לקעקע, זה הקעקועים שלי , זה הסיפור שלי. וזה מה שמייחד אותי. אז שיסתכלו . זאת אני

A post shared by Makeup by Chelsea Dayan (@chelsea_dayan) on

"אני יודעת שעוד המון כמוני הולכות לים או עם חולצה חשופה בבטן ומקבלות שאלות ומבטים מאנשים בכל הגילאים, שלא לדבר על תגובות שאותי בצעירותי השאירו בבית מתביישת על משהו שאין ביכולתי לשנות", המשיכה. "ממה זה קרה לך? בטח היית שמנה ורזית נכון? זה כואב? כאב? למה את לא עושה טיפולים להעלים את זה? אז הסיפור שלי הוא כזה, בגיל 16 עליתי בשנה 20 קילו, התנפחתי וכתוצאה מהעלייה המהירה נקרע לי העור ויצר "סימני מתיחה" לא ידעתי אז מה זה, ולמה זה קורה. התביישתי והסתתרתי".

"לקחו לי שנים שהלכתי בבגדים ארוכים ועם עליוניות בקיץ בחום של 40 מעלות כדי להסתיר את הסימנים שאז היו בצבע אדום בורדו ואני לבנה כמו סיד, כי אין מה לעשות, צריך להחביא את הצלקות אז אי אפשר להשתזף".

"עברו כמה שנים מאז והצלקות שינו צבע. יש לי בכל הגוף בכל אזור שתחשבו עליו. כן הגנטיקה שלי על הפנים ואני מצטלקת גרוע. הלכתי למלא מכונים רופאים ופלסטיקאים, כל קרם ושמן אפשרי וכמו שאתם רואים כלום לא עזר. היום אני חיה עם הסימנים שלי באהבה, אנשים מקעקעים את הסיפור שלהם, את המסר שלי אני לא צריכה לקעקע, אלה הקעקועים שלי, זה הסיפור שלי. וזה מה שמייחד אותי. אז שיסתכלו. זאת אני".

ובכל זאת, אנשים מתעניינים ושואלים אותה למה היא לא עושה טיפולים כדי להעלים את זה. בעברה היא הייתה נעלבת, אך היום היא פשוט עונה להם על השאלה: "אין טיפול שיכול להעלים את זה".

אין רגעים שאת אומרת – זה לא עניינכם?
"אני מתה להגיד את זה אבל אני לא יכולה", אמרה צ'לסי, "כי אנשים שואלים שאלות, ומה, אני פשוט אגיד להם – 'לא רוצה לענות לכם על השאלה, זה לא עניינכם?'. אני אגיד להם 'כן, זה שלי, ועליתי במשקל'. ואני באמת חושבת שזה הסיפור שלי ואלה הקעקועים שלי, למדתי לאהוב את זה".

View this post on Instagram

עדיין לא הספקתי לעכל את מה שקרה אחרי שהעלתי את הפוסט הקודם הצפתם אותי באהבה, בהודעות מרגשות ,וסיפורים אישיים מדהימים. תודה. ❤ נפלה בחלקי הזכות לחלוק איתכם את הסיפור שלי ,ולדעת שיש כל כך הרבה כמוני שעוברים/עברו את מה שאני חוויותי , ומי שעדיין בתוך זה וצריך לדבר אני פה בשבילכם עכשיו אני מבינה שאין מודעות לנושא כל כך טבעי ! ועד שהעולם לא יפתח לסימני מתיחה אנשים ימשיכו לשאול שאלות ואתם תחייכו, ותגידו- זה הסיפור שלי אז תאהבו את עצמכם ,תהיו אתם בצורה הכי טובה שיש ואנשים יתנו לך אהבה בחזרה ומי שלא , לא שווה את היחס שלנו ❤ #דילשיפוטיות #בריונותברשת

A post shared by Makeup by Chelsea Dayan (@chelsea_dayan) on

צ'לסי סיפרה שהיא קיבלה אינספור פניות מבנות צעירות בעקבות הפוסט: "הן כתבו לי שנתתי להן ביטחון, והייתי בהלם שהפוסט שכתבתי על עצמי בגלל תגובות שאני קיבלתי, נתן ביטחון לבנות אחרות. זה עשה לי באמת הכי טוב שאפשר". 

_OBJ

הייתה פעם בחיים שלך מאז שזה קרה שנמנעת מלעשות משהו, לפני שקיבלת את הביטחון, בגלל הפסים האלה?
"כן, זה קרה, ואני חייבת להגיד שדווקא בתקופות האלה פניתי לאיפור. אלה הרגעים שבהם אמרתי 'אוקיי, אני אמשוך את כל תשומת הלב לפנים', והתחלתי לשחק עם איפור, ואני חייבת להגיד שזה לגמרי עיצב את מי שאני היום. מה שקרה לי עם הסימנים בגיל 16, שאיבדתי את הביטחון, הוביל לזה שעכשיו אני עובדת בזה ואלה כל החיים שלי: לגרום לאנשים ביטחון, להוציא אותם ביום הכי חשוב ומרגש שלהם, לעשות אותן יותר יפות ולתת להן את כל הביטחון שאפשר".

המעבר הזה, מההסתרה והבושה לגבי סימני המתיחה עד לשים את זה בפייסבוק, ולהגיד 'היי תסתכלו יש פה סימני מתיחה ולא אכפת לי'. זה ההפך הגמור מלהתבייש.
"נכון, אבל זה לקח הרבה שנים. כשרק התחלתי ללכת עם בגדי ים הייתי מטשטשת את זה עם תוכנת העריכה בטלפון, ואמרתי 'די, רואים אותי במציאות, שואלים אותי במציאות, אז למה שבפייסבוק ובאינסטגרם אני לא אעלה את זה'?".

View this post on Instagram

A post shared by Makeup by Chelsea Dayan (@chelsea_dayan) on

מה את מציעה לבנות ובנים שיושבים בבית ומתביישים?
"תאהבו את עצמכם, תהיו שלמים עם הגוף שלכם. איך מתחילים? תמצאו משהו שאתם כן אוהבים אצלכם, שעושה לכם טוב, ותתרכזו בו. תראו אותו ותדגישו אותו, ובאמת אל תתביישו. ואם אין לכם עם מי לדבר על הדברים האלה ואת מי לשתף, אתם יכולים לפנות אליי, או לחברים שלכם. תשתפו. זה כל כך חשוב לשתף ולקבל תמיכה מבחוץ".

"לא להישאר בבדידות, זה הכי קשה", המשיכה צ'לסי. "כי את אוכלת את עצמך ומסתירה עוד יותר ונכנסת לזה, ומאכילה את עצמך סרטים שכולם רואים את זה ומסתכלים רק על זה. פשוט לשתף ולדבר, כי אנשים יתנו לכם אהבה. וכן, יהיו גם אנשים שיגידו דברים פחות טובים, אבל כנראה אלה אנשים שאתם לא רוצים בחיים שלכם".