צה"ל על תקיפת החיילים בחברון: "לא ההתנהגות המצופה מלוחמים"

דובר צה"ל התייחס לתקרית שאירעה בסוף השבוע האחרון, שבה תועדו חיילים נוהגים באיפוק בעודם מותקפים באבנים מטווח אפס על ידי נערים פלסטינים: "הלוחמים נדרשים למנוע אירועים מסוג זה"

זמן צפייה: 01:31

דובר צה"ל הגיב היום (ראשון) לתיעוד האירוע שהתרחש ביום שישי האחרון, שבו חיילים בחברון הותקפו באבנים על ידי נערים פלסטינים, והגיבו באיפוק: "ההתנהלות הנראית בסרטון אינה ההתנהגות המצופה מלוחמים בצה״ל. לוחמי צה״ל נדרשים למנוע אירועים מסוג זה ולהפעיל כוח על פי שיקול דעת ועל פי הוראות הפתיחה באש", נמסר מצה"ל. "בהמשך יוצג התחקיר למפקד פיקוד המרכז אלוף תמיר ידעי, ופעולות יינקטו בהתאם".

כאמור, בסרטון נראים חיילי נח"ל מגדוד 50 כשהם מותקפים באבנים על ידי צעירים פלסטינים, אך בוחרים שלא לרדוף אחר מיידי האבנים או לפתוח בנוהל מעצר חשוד. אחד החיילים אף נפצע באורח קל בפניו כתוצאה מזריקת האבנים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

קבינט הקורונה מתכנס: דן במודל הרמזור ובעלייה בתחלואה

נסראללה במסר לישראל: אם תהרגו לוחם שלנו – נהרוג לוחם שלכם

נתניהו: "לפלסטינים היה וטו על השלום יותר מדי זמן"

חיילי צה''ל מותקפים בחברון
חיילי צה''ל מותקפים בחברון | צילום: חדשות 13

התקרית עוררה הד רב בשטחים, ורבים מהפלסטינים חגגו את "תמונת הניצחון" שעלתה מהתיעוד. עם זאת, נשמעו גם קולות ששיבחו את החיילים על האיפוק שהפגינו. כאמור, מבחינת צה"ל התגובה לא נתפסה כמוצדקת, לאור ההנחייה במצבים שבהם נשקפת סכנה לחיים - לירות על מנת לפגוע או להרוג.

כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שבה מתועדים חיילי צה"ל כאשר הם לא מגיבים לתקיפות פיזיות נגדם בשטחים מצד הפלסטינים. בסרטון שצולם ב-2017 בכפר נבי צלאח, נראה חייל גבעתי לא מגיב לתקיפת קבוצת פלסטינים, ביניהם עהאד תמימי, הידועה בתגובותיה האלימות כלפי חיילים. בתיעוד אחר משנת 2019 סמוך לקלקיליה, נראים חיילי צה"ל כשהם במנוסה מנערים פלסטינים שמיידים אבנים.