עם משלחת בכירה

היסטורי: מישראל לאבו דאבי - בשמי סעודיה

רה"מ נפגש עם ג'ארד קושנר והיועץ לביטחון לאומי אובריאן לפני הטיסה ההיסטורית: "יקדם את השלום" • היסטוריה כפולה: גם טיסה ראשונה לאבו דאבי, וגם בשמי סעודיה (מדיני)

(צילום: לע"מ)

מטוס אל על מסוג בואינג 737 ימריא מחר (שני) לבירת איחוד האמירויות - הטיסה הראשונה הישירה מנתב"ג לאבו דאבי. היסטוריה נוספת נרשמת כאשר הטיסה תעבור בשמי סעודיה.

לטיסה יצטרפו משלחת מקצועית בכירה בראשות ראש המל"ל והיועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב רוברט אובריאן והיועץ הבכיר לנשיא ארה"ב ג'ארד קושנר.

לפני הטיסה, נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו דברים בהצהרה לתקשורת יחד עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב רוברט אובריאן והיועץ הבכיר לנשיא ארה"ב ג'ארד קושנר.

לדברי נתניהו, "במשך זמן רב מדי, הטילו הפלסטינים וטו על השלום. לא רק בין הפלסטינים לישראל, אלא בין ישראל לעולם הערבי הרחב. אם זה היה תלוי בהם, ישראל היתה צריכה לסגת לקווי 67' - שבלתי ניתנים להגנה, לגרש מעל 100,000 יהודים מבתיהם במולדתנו ההיסטורית, לחלק את בירתנו ירושלים, להציף את ישראל בצאצאי פליטים ולסכן את מדינתנו - כל זאת, בעודם מסרבים להכיר במדינה היהודית האחת והיחידה".

"זאת עמדה שהם מחזיקים בה כבר זמן רב. סיפרתי לג'ארד ולמשלחת שביום השנה ה-100 של הצהרת בלפור, לפני שלוש שנים, הם תכננו לתבוע את בריטניה על הצהרת בלפור. אם היה עלינו להמתין לפלסטינים, היינו ממתינים לנצח. ובכן, לא עוד".

נתניהו הוסיף, "שני דברים שינו את זה. הראשון, תכנית טראמפ, והשני, הנכונות של מדינות ערביות, בתמיכתה העצומה של ארצות הברית, לקדם שלום ללא וטו של הפלסטינים".

"תכנית טראמפ היא היוזמה הראשונה הריאליסטית לשלום בין ישראל לפלסטינים. ישראלים ופלסטינים לא ייאלצו לעזוב את בתיהם, לא יעקרו אף אחד ממקומו. בחזון הזה, אזורים מיושבים באוכלוסייה ישראלית, ואזורים חיוניים לביטחונה של מדינת ישראל, משתלבים בישראל הריבונית. ישראל שומרת לעצמה את האחריות הביטחונית ממערב לנהר הירדן, על הקרקע ובאוויר".

לדברי ראש הממשלה, "אני הבעתי את נכונותי לדון בשלום על בסיס תכנית טראמפ. ככל שמדינות ערביות ומוסלמיות רבות יותר יצטרפו למעגל השלום, יבינו הפלסטינים בסופו של דבר שהווטו שלהם התפוגג, והם יתקשו להישאר מחוץ למעגל השלום".

"אני מאמין שהשלום אוהב את החזקים, השלום אוהב את מי שמחדש, השלום אוהב את מי שמוכן להתמודד מול הבריון של השכונה. השלום אוהב את ישראל. אך לא היינו מצליחים להגיע לשלום ההיסטורי הזה עם האמירויות ועם אחרים בתור, ללא הסיוע המשמעותי של ידידינו הטובים והנאמנים בארצות הברית", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר