הורי ילדי הגנים וכיתות א' יורשו ללוותם בימים הראשונים לשנה"ל

לאחר שזעמו על כך כי בשל הקורונה לא יוכלו להיכנס עם ילדיהם לכיתות ולגנים, שר הבריאות הורה לשנות את ההחלטה - לפחות בתחילת השנה. ההסתגלות תיעשה במתווה של קפסולות, עד 6 הורים בכל קבוצה

כיתה | צילום: חדשות 13

שר הבריאות יולי אדלשטיין הודיע היום (ראשון) כי הורי תלמידי הגנים וכיתות א' יורשו להיכנס לכיתות בימי ההסתגלות הראשונים של שנת הלימודים הקרובה שתיפתח בעוד יומיים, זאת לאחר שרבים מהם מחו על הכוונה שלא לאפשר להם להיכנס למבנים בשל הגבלות מגפת הקורונה.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות הפרופסור איתמר גרוטו שלח מכתב למשרד החינוך, שבו כתב כי "לאור הצורך לאזן בין השיקול של מניעת הדבקה בקורונה, והצורך לאפשר הסתגלות מתאימה לילדים רכים, שבנו ובחנו את הנושא".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ניר ברקת נגד ישראל כ"ץ: "אם לא יתפטר – הכלכלה תשלם מחיר"

בתגובה להמשך הפרחת בלוני הנפץ: צה"ל תקף עמדות של חמאס ברצועה

נכנס דרך המרפסת – ואנס: בן 25 מהצפון מואשם באונס קשישה בת 82

''שלום כיתה א'''. שנת הלימודים תשע''ח נפתחה
כיתה | צילום: חדשות 13

בתום התייעצויות, הוחלט כאמור לאפשר להורים ללוות את ילדיהם בימים הראשונים לפי המתווה הבא: ההסתגלות תיעשה בתוך הגן או הכיתה בקבוצות של עד שישה הורים בכל קבוצה קבועה, באופן מדורג כך שבכל עת, לא ישהו יותר משישה הורים קבועים בגן או בכיתה בו זמנית.

במהלך ההסתגלות, הבהירו במשרד הבריאות, יש להקפיד על שמירת מרחק של 2 מטר בין כל המשתתפים וכן עטיית מסיכה ושמירה על כללי היגיינה נדרשים. ההורים יוכלו להישאר מעבר לזמן ההסתגלות בחצר הגן או בית הספר. בנוסף, לגננת ולמורות תהיה סמכות להחליט על אופן ליווי ילדים עם קשיי הסתגלות.

שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

"כהורה שבעבר ליווה ילדים עם כניסתם לגנים ולכיתה א', אני יודע עד כמה הרגע הזה חשוב לילדים ולהורים", אמר אדלשטיין. "לכן, פעלתי על מנת שלא נפגע ברגע החשוב הזה שילווה את הילדים וההורים כל חייהם, ונעשה הכול כדי לאפשר פתיחת שנה טובה ונעימה לכולם".

"אני שמח שמצאנו פתרון שיאפשר שמירה על בטיחות הילדים, ההורים ואנשי הצוות, אך לא ימנע מההורים את הזכות להכיר את סביבת הלימוד של ילדיהם ואת הצוותים החינוכיים, ולא ימנע מהילדים את נוכחות ההורים, בשעה שהם זקוקים לה יותר מכל".