לא ציפור ולא מטוס, מכונית מרחפת: חברת SkyDrive היפנית הציגה בסוף השבוע בפעם הראשונה את המכונית המעופפת שפיתחה, SD-03 - כלי טיס שמכיל מקום לנוסע אחד (נוסע שהוא גם הטייס), שהוא למעשה מכונית מרחפת שעל פי החזון של החברה, צפויה לשנות מקצה לקצה את עולם התחבורה המוכר לנו כיום.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

המכונית המעופפת היא חשמלית, גודלה ארבעה על ארבעה מטרים וגובהה כשני מטרים. היא ממריאה ונוחתת אנכית ונראית כמו רחפן שבארבע הפינות שלו מחוברים ארבעה מדחפים שנעים במהירות ומאפשרים את התעופה המהירה של הכלי.

טיסת הניסוי במכונית החשמלית המעופפת נערכה בשדה הניסויים של חברת הרכב היפנית "טויוטה". הכלי ריחף באוויר במשך 4 דקות, ובמהלכן ניתן היה להתרשם מההמראה החלקה, מהיכולת של הטייס-נוסע לסובב את המכונית המרחפת לכל כיוון שהוא חפץ – ולבסוף להנחיתה בצורה חלקה על הקרקע.

מטרת העל של המפתחים: לשלב את המכונית המעופפת ככלי תחבורה יומיומי שייכנס לחיינו החל משנת 2023. "אנחנו מתרגשים מאוד מהניסוי", אמר טומוהירו פוקוזאווה, מנכ"ל החברה. "החזון שלנו הוא שמכוניות מעופפות יהיו אמצעי תחבורה נגיש ונוח לכולם". 

בכוונת החברה לערוך בחודשים הקרובים ניסוי נוסף – אך הפעם מחוץ לשדה הניסויים הסגור והממוגן. עדיין לא ברור כמה תעלה המכונית המעופפת, אבל מה שבטוח הוא שהיא תחסוך לבעליה פקקי תנועה - וזה ככל הנראה פיתוח ששווה לשלם עבורו לא מעט.