מאז שנת 2003 יושבת אריקה פרישקין בכלא נווה תרצה לאחר שנגזרו עליה 30 שנות מאסר על הרצח האכזרי של בעלה דניאל טטרואשווילי בשלושים דקירות שנמשכו שעות ארוכות. מילותיה הראשונות של פרישקין לאחר שנעצרה היו "נכון, אני רצחתי, אבל הוא רצח אותי שבע שנים". ככל שעברו השנים התמונה התבהרה: הרצח של בעלה של פרישקין היה לאחר שנים ארוכות של התעללות פיזית ונפשית.

בעדויות ראשונות מתוך הכלא שהגיעו לידי mako מספרת פרישקין על השנים הקשות בצל בעלה והאלימות הקשה: "אני ביקשתי ממנו ללכת, רציתי לעזוב, הוא מנע ממני כל הזדמנות לצאת, אמר לי את לא תצליחי, את לא תהיי ואף אחד לא יבוא לעזרתך ואני ארצח אותך. הוא אמר שהוא זה שקובע ולאף אחד לא אכפת ממך ואת תעשי מה שאני הגבר רוצה ואישה כמוך צריכה לסבול".

לדבריה, הוא הכה אותה תוך תלישת שיער, שרף לה את תעודת הזהות, השמיד לה מסמכים  ובגדים כדי למנוע ממנה לברוח ממנו. "הוא לא נתן לי לאכול כי אמר שאין כסף, לא נתן לי לצאת לרופאים. הייתי צריכה להיות המשרתת שלו וכל מה שהוא רוצה".

סיפור חייה של פרישקין קשה וכואב. בנעוריה בהונגריה הייתה קורבן לאונס מתמשך בן שנים של שומרים שעבדו במפעל ליד ביתה, והיא ניסתה מספר פעמים להתאבד. לישראל עלתה עם בעל וילד, שנפטר בגיל שלוש מסרטן. אחרי ניסיון התאבדות נוסף, הביאו אריקה ובעלה ילד נוסף לעולם. בהמשך הם נפרדו – והאב, שקיבל משמורת מלאה על הילד, עזב עימו לחו"ל. פרישקין עברה ניסיונות התאבדות נוספים וגם אושפזה במצב נפשי קשה. במהלך אחד האשפוזים שלה הכירה את דניאל טטרושווילי, עימו חייתה בזוגיות במשך שבע שנים ולזוג גם נולדה בת.

במשך חייהם המשותפים טטרושווילי התעלל בה, הכה אותה ואנס אותה. פרישקין ניסתה להשיג עזרה – היא שהתה מספר פעמים במקלטים לנשים נפגעות אלימות, הגישה 12 תלונות במשטרה ובן הזוג אף הורשע בתקיפתה. אלא שכל אלו לא עזרו, האלימות המשיכה ואריקה חשה שחייה נמצאים בסכנה תמידית וממשית – לא נותרה לה ברירה.

"אם הוא היה עצבני מדברים אז ספגתי מכות רצח ואז ביקש סליחה וכמובן שלא רציתי לסלוח אבל רציתי להישאר בחיים ופעם אחת שאמרתי שלא סולחת אז הוא אנס אותי בזמן שאני קרועה במכות וגם הכריח הוא להשתחוות לו. הוא אמר שהמשטרה לא עוזרת כי מי אני בכלל. ועובדה שאחרי שהתלוננתי ועצרו אותו, הוא כל הזמן השתחרר משם ואמר אני ארצח אותך והם לא יעזרו לך, אף אחד לא ידע מזה".

לפני כשנתיים פנתה פרישקין בבקשת חנינה לנשיא המדינה, ראובן ריבלין. "אני מבקשת ממך להתייחס למה שקרה ומה שעשיתי ולראות את האלימות שעברתי בחיים שלי ולא קיבלתי עזרה", כתבה במכתבה. את בקשת החנינה הגישו בשמה עו"ד מיכל פומרנץ וסמדר בן נתן ומלוות אותה הלה נויהך מאיגוד הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית ותמר דהאן, עו"ס, ממובילות המאבק לשחרורן של דלאל דאוד וסימונה מורי, שישבו גם הן בכלא שנים רבות לאחר שרצחו את בני זוגן המתעללים. אם לא תיענה בקשתה, היא צפויה להשתחרר רק בשנת 2033.

הפגנה הקוראת לנשיא המדינה לתת חנינה לאריקה פרישקין תתקיים הערב (א') בשעה 20:00 מול בית הנשיא בירושלים.