מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא היום (ראשון) נאום ובו איים שהארגון מתכוון להרוג חייל צה"ל בתגובה לחיסול פעיל חיזבאללה שיוחס לישראל: "אנו רוצים לייצר משוואה. כאשר אתם הורגים לוחם שלנו - אנו נהרוג את אחד מהחיילים שלכם". נסראללה גם לעג לצה"ל, שלדבריו נבהל מכל תזוזה בגבול, ואף הוסיף ש"הצבא הישראלי מחביא את חייליו כמו עכברים".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

"אנחנו מחויבים לייצר את מאזן ההרתעה מול ישראל", אמר נסראללה בתחילת נאומו. "ישראל עומדת על רגל וחצי מהגבול הימי ולכל אורך הגבול עם לבנון ועם סוריה. היא ביטלה את הסיורים באופן מוחלט, פרסה כיפת ברזל. אמש ראיתי בטלוויזיה את הרובוט עם הבובה כדי לגרור אותנו לתגובה - אלה צעדים שננקטים כבר כמה שבועות - מול האיום של חיזבאללה צה"ל עומד על רגל וחצי".

"אם הם מרגישים בתנועה חשודה", המשיך נסראללה, "מתעוררת אצלם בהלה. היום אני רוצה להיות ברור: אם היינו רוצים להגיב רק כדי להעלות את המורל היינו עושים זאת כבר ביום הראשון. היינו יכולים לשגר טילים על מוצבים ולהפיץ את התמונות בתקשורת בלי שאף חייל נהרג ונפצע, ובזה נגמר העניין. אבל לא זאת המטרה שלנו: לא להישג הסברתי ומורלי אנחנו שואפים. אנו רוצים לייצר משוואה - כאשר אתם הורגים לוחם שלנו, אנו נהרוג אחד מהחיילים שלכם".

צעדה של חיזבאללה (צילום: Salah Malkawi/Getty Images)
צעדה של ארגון החיזבאללה בחודש אוגוסט בשנה שעברה | צילום: Salah Malkawi/Getty Images

"צה"ל מחביא את כל החיילים שלו כמו עכברים. בסופו של דבר החיילים יצאו מהמחבוא שלהם", הוסיף נסראללה. "הבית שנפגע בדרום לבנון, אנחנו לא נשכח את זה, הכול רשום אצלנו. אנחנו לא מפחדים מאיומי נתניהו וגנץ. אנחנו לא ממהרים, נחכה יום, יומיים, חודש". 

במהלך הנאום, גינה מזכ"ל החיזבאללה את ההסכם עם איחוד האמירויות ואמר כי "ישראל יודעת שאם איחוד האמירויות תקבל את מטוסי ה-f35, היא לא תשתמש נגדם במטוסים". אתמול פרסמה רשת אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה תיעוד מגבול לבנון שאירע לפני כ-10 ימים, שבו נראית בובה בדמות חייל שהציב צה"ל על מנת להטעות את ארגון הטרור.

כאמור, נסראללה הגיב היום בנאומו לתיעוד הזה, וניצל אותו כדי ללעוג לצה"ל. בסרטון נראה "החייל" נע סמוך לגדר כשמסביבו רימוני עשן שנועדו להקשות על הזיהוי. ניסיון ההטעיה החד-פעמי, שכשל בסופו של דבר, הוא חלק מהמלחמה על התודעה שמנהל צה"ל מול חיזבאללה.  

לפני חמישה ימים בוצע ירי מלבנון לעבר כוח צה"ל ששהה סמוך לרכס רמים שליד מטולה וקיבוץ מנרה. בצה"ל לא לקחו סיכונים ונקטו שורת צעדים כדי לוודא שלא מדובר בחדירה לעבר ישראל. הכוחות פתחו בסריקות, תוך שיגורי פצצות תאורה ועשן לאוויר, ומאוחר יותר חיל האוויר תקף עמדות חיזבאללה בלבנון. לא היו נפגעים באירוע.