המשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות תצא מחר (שני) בטיסת אל על מנתב"ג - ללא נציגי משרד הביטחון. במשרד ראש הממשלה טוענים כי המדינות החליטו שסבב הפגישות הנוכחי יעסוק בנושאים אזרחיים, וכי ההחלטה תואמה עם שר הביטחון גנץ. במערכת הביטחון אישרו זאת והוסיפו שמשלחת נפרדת בענייני ביטחון תצא בהמשך.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

ההחלטה לדחות את הדיונים בסוגיות ביטחוניות התקבלה על רקע העובדה שהאמריקנים מבינים כי בתחום זה עלולים להתעורר קשיים, בין היתר סביב שאלת מטוסי ה-F35. לכן, הצדדים החליטו להתמקד קודם בנושאים האזרחיים שהם קלים יותר לסיכום.

בראש המשלחת שתצא מחר יעמוד ראש המל''ל, מאיר בן שבת, לצד היועצים האמריקנים שתיווכו במגעים בין המדינות ובהם ג'ארד קושנר, יועצו וחתנו של נשיא ארה"ב. למשלחת יצטרפו גם נציגים ממשרדי ממשלה שונים, בהם מ"מ מנכ''ל משרד ראש הממשלה, מנכ''ל משרד החוץ, מנכ''ל משרד הביטחון, ראש רשות התעופה האזרחית ועוד.

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "הדיווח כי אנשי משרד הביטחון ואנשי מערכת הביטחון הנוספים הורדו מהטיסה על ידי ראש הממשלה הוא שקרי. בתיאום בין המדינות, הוחלט שהמשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות שתצא ביום שני, תדון בנושאים אזרחיים. נושאים נוספים, בהם גם נושאי ביטחון, ידונו בהמשך. הסוגיה תואמה בין ראש הממשלה לשר הביטחון".