פעם, פעמיים או שלוש: באיזו תדירות כדאי לשטוף פנים?

אנו שוטפות את פנינו רק בבוקר, אבל איננו בטוחות שזה מספיק, אז החלטנו לשאול רופאת עור. תשובתה: עדיף לעשות זאת פעמיים ביום. אבל בזה לא תם הסיפור. הנה כל מה שהיה לה לומר בנידון (יופי)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

אנו שוטפות את פנינו עם סבון ייעודי, מדי בוקר, עוד מימי כיתה ז', אך אם נהיה כנות, עד לאחרונה לא הקדשנו לעניין מחשבה שניה, האם זה מספיק או לא? החלטנו לשאול רופאת עור. התשובה שלה? פעמיים ביום, חברות. אבל בזה לא תם הסיפור. הנה כל מה שהיה לה לומר על טקס טיפוח העור הזה:

באיזו תדירות יש לרחוץ פנים?

ובכן, מסתבר שאחת ליום זה לא מספיק. באופן אידאלי, יש לשטוף את הפנים פעמיים ביום, בבוקר ובלילה, אומרת ד"ר מונה גוהרה, רופאת עור. "למה? כך שתוכלו להיכנס ליום או ללילה עם לוח נקי, כביכול", היא מסבירה. בסדר, הגיוני.

האם טוב יותר לשטוף את הפנים בבוקר או בלילה?

אם אתן מעדיפות לשטוף את הפנים פעם ביום, אנחנו לגמרי מקבלות את זה. זו יכולה להיות טרחה ענקית. במקרה כזה, ודאו שאתן לפחות שוטפות את הפנים בלילה, אומרת ד"ר גוהרה. הסיבה לכך היא שבזמן הלילה העור שלנו מתחדש ועדיף להניח חומרים פעילים כמו רטינואידים ופפטידים על הפנים לפני השינה. "מוצרי טיפוח העור שלכן יהיו יעילים יותר על עור נקי, מכיוון שהם לא יופרעו על ידי הצטברות או עודף של שמן", היא מסבירה.

האם נשים עם סוגי עור מסוימים צריכות לשטוף את פניהן יותר מאחרות?

אם יש לכן עור שמנוני, אתן עשויות לחשוב שעליכן לשטוף את הפנים בתדירות גבוהה יותר, אבל זה למעשה לא נכון, אומרת ד"ר גוהרה. "שטיפה בבוקר ובלילה עם המוצר הנכון אמורה לעבוד עבור כולן" ואם כבר מדברים על המוצר הנכון...

מה כדאי לחפש בסבון פנים?

שימו לב למנקים נטולי pH, ממליצה ד”ר גוהרה. אלה פורמולות שלא יערערו את רמת החומציות הטבעית של העור שלכן. אם אתן מתעסקות איתה, אתן מסתכנות באדמומיות, איזורים יבשים והתפרצויות של פצעונים. דרך קלה לדעת אם חומר ניקוי הוא ללא pH? יהיה רשום על אריזתו שהוא מאוזן עם pH או נטול סבון (מכיוון שלסבונים יש pH גבוה), מסבירה ד"ר גוהרה.

בנוסף, כדאי להימנע מחומרי ניקוי לפנים המכילים סולפטים, מכיוון שהם מפשיטים את העור משמנים אתריים ומשבשים את מחסום המגן שלו, היא אומרת.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית