שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכו בשבוע שעבר גבר מדרום הארץ כבן 55, אשר הואשם במעשים מגונים בילדה בת שש - זאת על אף שהאמינו לגרסת הילדה וכן מצאו סתירות בגרסת הנאשם.

המקרה אירע לפני כשלוש שנים, אז השתתפה הילדה בקייטנה שאותה הקימה בעלת משפחתון הסמוך למקום מגוריה. בנוסף אליה היו בקייטנה עוד כשלושה ילדים, ובעלת המשפחתון שמרה עליהם בתקופת חופשת הקיץ. בזמן שהותה שם סיפרה הילדה להוריה כי בן זוגה של בעלת המשפחתון נגע בה פעמיים. ההורים פנו מיד למשטרה והגישו תלונה נגד הבעל. 

בעדותה בפני חוקרת הילדים סיפרה הילדה כי הבעל נגע בה באזורים אינטימיים בזמן שאשתו יצאה מהבית וביקשה כי הוא ישגיח עליה, וכי בחדר נכחו רק היא והבעל. "הוא ניגש אליי, הרים אותי על הברכיים ונגע בי בכל מיני מקומות בגוף", אמרה הילדה בעדותה. "הוא אמר לי לא לספר לאף אחד", הוסיפה. במקרה נוסף, טענה הילדה, הבעל הציע לה לגעת באיבר מינו ולעשות לו "נעים", אך היא סירבה בתוקף ואמרה שאין לה חשק. בנוסף לעדותה מסר אביה של הילדה למשטרה הקלטה של שיחה שערך עם ביתו, ובה היא מבקשת: "תגיד לו (לבעלה של בעלת הקייטנה - ש.א) שיפסיק". 

הבעל נחקר במשטרה והכחיש את המעשים המיוחסים לו, ואף טען כי לא נשאר לבד עם הילדה, וכי אשתו ואחת מבנותיו תמיד היו נוכחות במקום. למרות דבריו החליטה הפרקליטות להגיש כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, המייחס לו עבירות של מעשים מגונים בילדה. כאשר נחקר הבעל שוב בבית המשפט על ידי התובעת, הודה כי נכח רבע שעה לבד עם הילדה. במהלך המשפט העידה אף חוקרת הילדים ומסרה את עדותה של הילדה למה שהתרחש.

לאחר שמיעת העדויות החליטו השופטים לזכות את הנאשם מחמת הספק, זאת על אף שהם מצאו סתירות בעדותו. לדברי השופטים על אף שעדות הילדה אמינה היה על התביעה להביא ראיית סיוע נוספת שתוביל להרשעת הנאשם. ראש הרכב השופטים, אריאל ואגו, ציין בהכרעת הדין כי ללא ראיית סיוע לא ניתן להרשיע את הנאשם מעל לכל ספק סביר.

"אדגיש כי אין בכך לקבוע, כי המתלוננת לא דיברה אמת או כי לא היו דברים מעולם", אמר השופט. "אולם נוכח היעדר ראיית סיוע במידה ובמשקל הנדרשים במשפט פלילי - אין ניתן לקבוע ברמת ההוכחה הנדרשת במשפט פלילי כי הנאשם ביצע מעל לספק סביר את המעשים המיוחסים לו בכתב האישום", הדגיש השופט. שני השופטים האחרים בהרכב הסכימו עמו וכאמור זיכו את הנאשם.