בית משפט השלום באשקלון שחרר היום (ראשון) למעצר בית את כל הקטינים המעורבים בפרשת האונס הקבוצתי באילת. המשטרה סיימה לחקור והודיעה כי התגבשה תשתית ראייתית שמצדיקה להגיש כתב אישום נגדם. עם זאת, בית המשפט החליט לשחרר אותם למעצר בית אך הדגיש כי אין בכך מלהוריד את חומרת החשדות. במשטרה יבקשו עיכוב ביצוע: "הם היו מעורבים באופן ישיר באונס, מקומם בכלא ולא בבית".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

המשטרה הגישה היום הצהרות תובע לבית משפט השלום באשקלון נגד 5 מעורבים לכאורה בפרשה - כולם קטינים. לטענת בית המשפט, מדובר בחמישה קטינים ללא עבר פלילי שבשלב הזה של המשפט יכולים לשהות במעצר בית עד להגשת כתב אישום. בית המשפט קבע כי אין חשד שהם ישבשו חקירה והם אינם נחשבים מסוכנים לציבור.

צוות החקירה המיוחד במחוז הדרומי לא מקבל את החלטת בית המשפט והגיש בקשה לעיכוב ביצוע. מחר יתנהל דיון בעניינם בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. במשטרה שבים וטוענים כי החמישה היו מעורבים באופן ישיר באונס. במשטרה הביעו כעס ותסכול רב על החלטת בית המשפט. לטענתם, בית המשפט "לא מבין את גודל האירוע". בצוות החקירה לא הצליחו להבין איך בית המשפט אומר שלא נשקפת סכנה מהחשודים, רק כי הם בלי עבר פלילי. "מדובר באנשים מסוכנים", תקפו. "מי שצריך להחליט אם הם יהיו במעצר בית זה שירות המבחן – אחרי הגשת כתב אישום".

עורכי הדין של הקטינים טענו בפני בית המשפט כי הקטינים לא ביצעו את האונס, וחלקם אף הגישו סיוע לנערה. בית המשפט הבהיר כי מבלי להתעלם מהראיות שנאספו עד כה, ניתן להעבירם למעצר בית בתנאים מגבילים. בית המשפט שחרר בגיר נוסף שהיה מעורב בפרשה למעצר בית. מחר צפוי דיון בבית המשפט המחוזי בבאר שבע על שחרורם של השישה. ביום שישי יובאו שני החשודים המרכזיים, הבגירים, לדיון על הארכת מעצרם.

עו"ד נס בן נתן, המייצג את הקטינים מסר כי "אנחנו שמחים על ההחלטה אבל אנחנו לא מצליחים להבין מדוע המשטרה מתעקשת על עיכוב ביצוע. אנחנו מחכים להחלטה של בית המשפט".

הנערה מגיבה: "יצאתי למלחמה, זה מחזק אותי"

הנערה העבירה תגובה על שחרור הקטינים למעצר בית באמצעות פרקליטתה, עו"ד שני מורן. "זה שהמשטרה והפרקליטות מאמינים לי זה רק מחזק אותי. מצבי הנפשי קשה מאוד, גם בני המשפחה שלי הושפעו מכל העניין", נמסר. "אני פחות מתעסקת בשחרורים, מעצרים וחקירות".

אונס, אילת, מחאה, הפגנה, מחאת האונס באילת, מלון הי (צילום: תומר נויברג, פלאש/90 )
הפגנת תמיכה בנערה, ארכיון | צילום: תומר נויברג, פלאש/90

הנערה הוסיפה: "הדבר שהכי מעודד ומחזק אותי זה שטוב שיצאתי למלחמה על זה. המשטרה והפרקליטות מצאו את העדות שלי כאמינה. משמח אותי לדעת שהדברים שלי מחוזקים בראיות".

את החקירה מנהל צוות חקירה מיוחד שהוקם במשטרת מרחב לכיש. ביום חמישי האחרון הודיעה המשטרה כי צוות החקירה, שכלל 20 חוקרים, הצליח לפענח את הפרשה והגיע לכל החשודים באירוע.

המשטרה: "עדותה של הנערה אמינה ומגובה בראיות"

"עדותה של הקורבן נמצאה מהימנה ונמצאו לה חיזוקים ראייתיים", צוין בהודעת המשטרה. אחד החשודים המרכזיים באונס הודה באותו יום בבית המשפט: "תיעדתי את המעשים". עם זאת הוא הכחיש את החשדות נגדו ואמר כי "יגיע זמן שבו האמת תצא לאור".

מהמשטרה נמסר כי "מסיכום הערכת המצב שנערכה כעת עולה שצוות החקירה המיוחד, אשר מלווה בפרקליטה, פענח את אונס הקטינה. החוקרים הצליחו להתחקות אחר ציר הזמנים במלון ולהגיע לכל החשודים המעורבים באירוע אונס הקטינה במלון הים האדום ובימים אלה פועלים לסיום החקירה".

עו"ד שני מורן פרקליטת הנאנסת מאילת (צילום: החדשות12)
עו"ד שני מורן | צילום: החדשות12

פרקליטתה של הנערה התראיינה ברביעי האחרון ל"מהדורה ראשונה" ותיארה כי מצבה הנפשי של הקורבן הוא קשה. "שלומה קשה ומוסיף להיות קשה ככל שהימים חולפים", תיארה. "היא מנסה לעכל ולהבין את המשמעויות של האירוע הזה. הנערה הזו עברה אירוע טראומתי, בלי שום הסכמה מצידה. יש המון על הכתפיים שלה, כולל ההד התקשורתי, הביקורת הציבורית והחקירה המשטרתית".

הפרשה שהסעירה את המדינה החלה לאחר שהנערה בת ה-16 הגיעה לתחנת המשטרה באשקלון והתלוננה על כך שיומיים לפני כן נאנסה בזמן שהייתה בחופשה, על ידי קבוצה גדולה של גברים באחד מחדרי מלון "הים האדום באילת".

חקירה ראשונית של המשטרה שנפתחה עם הגשת התלונה העלתה כי הנערה הגיעה לעיר הדרומית עם חברתה, ושם פגשו השתיים קבוצת ידידים של החברה. הם שתו אלכוהול יחד, ובשלב כלשהו נכנסה הנערה לאחד החדרים כדי להתפנות. שם, לטענתה, גברים שונים אנסו אותה בזה אחר זה. לאחר האירוע היא נשארה יום נוסף באילת - ואז חזרה לביתה. יום לאחר מכן כבר התלוננה במשטרה. בשל מספרם הגדול של החשודים המעורבים לכאורה בפרשה הוקם צוות חקירה מיוחד.