ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ראש השנה באומן

חברי קונגרס אמריקאים פועלים למען החסידים

נדמה כי סאגת חסידי ברסלב והקורונה מגיעה לנקודת רתיחה • הסערה מגיעה עד לגבעת הקפיטול, לאחר שחבר קונגרס אמריקאי שלח מכתב למזכיר המדינה בבקשה כי יפעל לאשר את כניסתם אלפי החסידים לאוקראינה 

חברי קונגרס אמריקאים פועלים למען החסידים
ג'ף דאנקן צילום: מתוך הטוויטר

מאמריקה תגיע הישועה לחסידי ברסלב? חברי קונגרס לוחצים על מייק פומפאו להפעיל לחץ על אוקראינה לאשר כניסת יהודים לאומן.

חבר קונגרס בדרום קרוליינה שלח מכתב למזכיר המדינה מייק פומפאו, בו הוא מבקש ממנו ללחוץ על אוקראינה לאפשר ליהודים מישראל להגיע לאומן, לקראת ראש השנה.

גורמים באוקראינה וגורמים ישראלים מנסים למנוע מישראלים להגיע לקברו של רבי נחמן מברסלב בראש השנה, בשל נגיף הקורונה, דבר שהביא להפגנות אתמול בירושלים מצידם של חסידי ברסלב.

ג'ף דאנקן, חבר קונגרס רפובליקני החל להחתים על המכתב בקרב עמיתיו, הקורא לממשל טראמפ ללחוץ על ממשלת אוקראינה "לאפשר כניסת יהודים דתיים המעוניינים לעלות לעליה השנתית לאומן - אוקראינה, לרגל החג היהודי של ראש השנה". כך לפי הדיווח באתר Jewish Insider המהלך מגיע על רקע סגירת הגבול של אוקראינה שנועדה לעצור את התפשטות נגיף הקורונה במדינה.

המכתב מופנה לשר החוץ מייק פומפאו, החותמים מבקשים ממנו "לשקול לתמוך בשם של קבוצת אזרחים אמריקאים אשר עלייה לרגל השנתית הזו חשובה להם ביותר".

במכתב מתייחס דאנקן לקורונה ומתחייב כי כל המבקרים יעברו בדיקת קורונה, ויהיו בהסגר בתוך המתחם של הציון באומן.

משרדו של דאנקן פרסם את המכתב אצל חברי קונגרס אחרים בגבעת הקפיטול בבקשה שגם הם יחתמו בשעות אחר הצהריים המאוחרות של יום שישי.

כפי שפורסם, סגירת הגבול האוקראינית אמורה להמשך עד ה-28 בספטמבר - יום כיפור.

אומן מייק פומפאו ראש השנה תש"פ קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד