הצעת העזרה של טראמפ לאזור מוכה ההוריקן: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ביקר אתמול (שבת) בלואיזיאנה, שספגה מכה קשה מהוריקן "לורה", ואמד את הנזקים. במהלך הביקור טראמפ חילק חתימות ואז אמר: "תמכרו את זה הלילה באתר איביי, תקבלו עשרת אלפים דולר".

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

הנשיא טראמפ, שעומד לבחירה מחודשת בעוד כחודשיים, שמע תדרוך על תגובת הממשלה להוריקן שגרם לנזקים גדולים וגבה את חייהם של ארבעה אנשים לפחות. "אני כאן כדי לתמוך באנשים הנפלאים של לואיזיאנה, זו הייתה סערה עוצמתית מאוד. אני יודע דבר אחד על מדינת לואיזיאנה: הם בונים מחדש מהר מאוד".

לאחר מכן חתם על פריטים עבור חלק מהנוכחים, בהם אנשי צוותי חירום שהגיבו בשעות האסון. "בואו לכאן חברים, תתקרבו, אני רוצה קצת כוח", אמר. בשלב זה העביר את חתימתו לאחד הבכירים והציע לו למכור את הנייר.

לבכיר אחר אמר כי הוא בכוונה לא רשם את שמו ליד החתימה, משום שכך החתימה תהיה שווה יותר כסף. באתר איביי כבר עומדים למכירה כמה פרטים ומזכרות עם חתימתו של טראמפ. ההצעות עבור חלקם אכן הגיעו לעשרות אלפי דולרים באתר המכירות הפומביות.

לורה, ההוריקן העוצמתי ביותר שהכה בארה"ב עד כה השנה, החל לפגוע ביום חמישי בדרום-מערב לואיזיאנה, סמוך לגבול עם טקסס. עם נחיתתו סווג כסופה "מסוכנת באופן קיצוני" בדרגה 4 – ובהמשך נחלש מעט לסופה בדרגה 3. מהירות הרוחות הגיעה לכמעט 200 קמ"ש.

620 אלף אזרחים הונחו לעזוב את בתיהם באזור הגבול שבין טקסס ולואיזיאנה. 285 אלף משפחות נותקו מחשמל באזור, מרביתן בלואיזיאנה והיתר בטקסס. בתי מחסה זמניים הוקמו מחוץ לאזור הסכנה לטובת אזרחים מפונים, וקבוצות חירום נפרשו במיקומים אסטרטגיים, כך על פי הרשויות בארה"ב.