הקיץ עוד רגע נגמר ובאילת כבר מתחילים לסכם: כרבע מיליון ישראלים הגיעו לנפוש בעיר הדרומית מאז הוסר הסגר ובתי המלון נפתחו. מסתבר שהמחירים הגבוהים (שהפכו לגבוהים יותר בשיא העונה) לא הרתיעו את המבקרים השונים, שלמרות משבר הקורונה שילמו לא מעט כסף כדי למצוא חדר והתפוסה בבתי המלון בעיר עמדה על כ-90 אחוזי תפוסה.

בנוסף לכל הסיכומים המספריים הללו, בבתי המלון מסכמים נתון נוסף ופחות סימפטי: כמות הגניבות מבתי המלון. בכל שנה בתי המלון מדווחים על עלייה בכמות הגניבות מהחדרים במהלך הקיץ ובחלק מהמקרים חלק מהמשפחות אף הגיעו לעיר במטרה לחזור עם שלל הביתה

הילדים עוזרים לגנוב (צילום: באדיבות מרחב דרום של משטרת ישראל)
מצלמות האבטחה תפסו בעבר משפחות שמגיעות לחופשה של גניבות באילת | צילום: באדיבות מרחב דרום של משטרת ישראל

השנה הדברים נראו אחרת. בניגוד לציוד כמו מוצרי חשמל, תמונת ומצעים, אותם נהגו לגנוב במהלך השנים הקודמות השנה האורחים התמקדו בעיקר בלקיחת אוכל: פירות, עוגות, ממתקים וגם כוסות וסכו"ם מחדרי האוכל בכמויות חריגות. "אף פעם לא קרה לנו במלון שאנשים לקחו איתם מוצרים כאלה של שקיות תה או קפה וכוסות קפה. היינו די מופתעים", גילה איש ביטחון במלון, שציין שברוב המקרים השתדלו כמובן לא להעיר לאורחים על כך.

"אתה רואה הורים וילדים יוצאים מחדרי האוכל עם שקיות מלאות בפירות העונה ובעוגות עטופות בניירות חד פעמיים בכמויות שלא ראינו בעבר. תמיד היו כמה אורחים שלקחו כריכים לים ומעט פירות אבל השנה זו היתה תופעה המונית. לקחו הביתה כמויות גדולות של אוכל וזה קורה תמיד בארוחות הבוקר שלפני הצ'ק אאוט מהמלון", סיפר עובד בחדר אוכל בבית מלון חמישה כוכבים באילת. "בניגוד לשנה שעברה אנחנו קונים כמויות אדירות של פירות, עוגות, קפה ותה. אנשים מעמיסים הביתה כדי שלא יחסר להם ולא יצטרכו לקנות בסופרים, בגלל המצב הכלכלי הקשה".

בנוסף לאלה, נעלם גם לא מעט ציוד כמו כריות וסדינים מהמיטות, קומקומים חשמליים, קולבי עץ, חלוקים רבים ואפילו תמונה שסתם הייתה תלויה במסדרון. "יש עלייה בעיקר בגניבות קטנות מהחדרים של כוסות קפה, קומקום חשמלי, סכו"ם, סדינים, שמיכות, פותחני בקבוקים וכמויות גדולות של אוכל מחדרי האוכל", ציין א', עובד בבית מלון הכול כלול בעיר. "אפילו ראיתי הורים וילדים שיצאו מדי יום עם שקיות מלאות בפרוסות לחם. לא הערתי להם, אני מבין את המצב שלהם. גם ככה החופשה עלתה להם המון כסף והם צריכים לחסוך אחר כך בהוצאות. על דברים כאלה אנחנו לא מעירים אבל כשיש גניבות גדולות אנחנו דורשים מהם להחזיר את המוצרים אחרת מתקשרים מיד למשטרה".

כמו כן, בבית מלון המארחים צעירים רבים ציינו תופעה דומה: מעבר לוונדליזם, בבתי המלון הללו נרשמו גניבות בעיקר של מאפרות, שטיחונים, מגבות, כפכפים חד פעמיים וכיסאות עץ ופלסטיק קטנים שהוסלקו בתוך שקיות ארוזות בקרטונים. "עזוב את הבלגן שהם עושים במלונות ומשאירים נזקים ולכלוך' הם גם גונבים המון דברים. עד לפני שנה ושנתיים לא היו גניבות בכמויות כאלה", הסבירה ר', עובדת בבית המלון.