ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
הנגיף נשאר באף

מחקר חדש: ילדים נושאים את הנגיף במשך 3 שבועות – ומדביקים

עוד מחקר סותר שמצטרף למחקרים המבלבלים: הילדים כן מדביקים, על אף שאינם סימפטומטיים. לפי המחקר הדרום קוריאני החדש, הנגיף נשאר באף והסיכון להידבקות קיים במשך 3 שבועות

מחקר חדש: ילדים נושאים את הנגיף במשך 3 שבועות – ומדביקים
אמצעי הגנה וחיטוי צילום: pixabay

שנת הלימודים בישראל מתחילה, ככל הנראה, כסדרה (לפחות בכיתות הנמוכות, ולאחר שבמגזר החרדי כבר החלו הלימודים) וזאת בהסתמך על המחקרים הקובעים כי הילדים אינם מדביקים. אך כעת מגלה מחקר אמריקאי חדש כי הילדים מדביקים גם מדביקים, וכי הסיכון להידבקות מהם עומד על תקופה של 3 שבועות.

עד כה התבססו החוקרים על ההנחה האומרת שמרבית הילדים אינם מפתחים סימפטומים, ולכן החשש להידבקות מהם קל. אך מחקר דרום קוריאני שפורסם כעת מגלה כי הילדים מפיצים את הנגיף על אף שהם אכן אינם מפתחים סימפטומים – ודאי שלא באותו היקף שמפתחים המבוגרים.

לפי המחקר, שבדק כ-100 ילדים, התברר כי גם ילדים שלא סבלו מכל תסמינים ולא פתיחו סימפטומים נושאים את הנגיף בגופם למשך 3 שבועות. המחקר מצא כי שרידים של הנגיף נמצא בתוך תעלות האף של הילדים, ולדעתם בתקופה זו הילדים יכלו להפיץ את המחלה בסביבתם הקרובה.

המסקנה שלהם היא שלמרות שקשה לקבוע האם הילדים אכן מדבקים, אך הסיכון בהחלט קיים. עם זאת, הם מציינים כי מאחר והם אינם מפתחים סימפטומים ואינם משתעלים, הסיכון קיים – אם כי מופחת.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד