י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"אנו מקווים שתשמע"

רבי יעקב מאיר מתחנן לנשיא "אל תסגור את אומן"

הסערה סביב ראש השנה באומן תשפ"א: הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר זקן משפיעי חסידות ברסלב במכתב לנשיא היהודי זלנסקי מבקש ומתחנן לאפשר את קיום הקיבוץ "אין לתאר את הצער הגדול  של מאות ואלפים חסידים אשר יימנע מהם לקיים את הציווי הקדוש הזה שנמשך כאמור מאתיים שנה בכל מצב שהוא". 

רבי יעקב מאיר מתחנן לנשיא "אל תסגור את אומן"
הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר צילום: יעקב לדרמן

עקב החלטת שלטונות אוקראינה לסגור את הגבולות לחודש הקרוב שלח בסוף השבוע מנהיג חסידי ברסלב הגה"צ רבי יעקב מאיר שכטר מכתב בקשה ותחנונים לנשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי לאפשר לחסידי ברסלב להשתטח בציון הקדוש גם השנה.

בפתח מכתבו  שהגיע לידי בחדרי חרדים כותב הגרי"מ שכטר זקן משפיעי ברסלב: "אל כבוד מר וולדימיר זלנסקי נשיא אוקראינה, נשיא יקר ורחמן המאמין בה' אלקי ישראל, תחילה אנו דורשים בשלומך הטוב ושתצליח בכל מעשיך ובעיקר בשגשוג שלטונכם הגדול במדינה החשובה והגדולה אוקראינה".

הגרי"מ ממשיך בלשון תחנונים: "ידוע תדעו, נשיא יקר, כי אצלנו קיום המצוה הגדולה לבוא לקבר רביה"ק באומן כבר נמשכת למעלה ממאתיים שנה, ובכל השנים מסרו החסידים את נפשם והוציאו כל ממונם לקיים את הזכות הגדולה הזאת, כי רבינו הקדוש רבי נחמן ציוה עליה וביקש בכל לבו, ואמר שהוא דבר גדול מאד שאין למעלה ממנו, להתאסף על קברו – כל החסידים בכל שנה ושנה. וישנם סיפורים למאות ואלפים מחסידים מכל העולם כולו שמסרו נפשם לבוא לאומן, גם בשנות המלחמות שכל הגבולות היו סגורים, והוציאו את כל רכושם כדי לקיים את הציווי הקדוש הזה".

ובהמשך מוסיף הגרי"מ ומתחנן "רבינו הקדוש הצדיק רבי נחמן ממש התחנן על זה ואמר אנא מכם, אל תזלזלו חס ושלום ותבואו כל שנה ושנה, וגם בירך אותם שתהיה להם שנה טובה ומתוקה אם יזכו לבוא אליו לראש השנה. ועכשיו נשיא יקר נאמן ורחמן, כמה יכאב הלב ואין לתאר את הצער הגדול  של מאות ואלפים חסידים אשר יימנע מהם לקיים את הציווי הקדוש הזה שנמשך כאמור מאתיים שנה בכל מצב שהוא".

 ובכן, נשיא יקר בעל לב טוב וגם מאמין בה' אלוקי ישראל, – ממשיך הגרי"מ שכטר במכתבו – אנא ממך מתחננים אנו לפניך ברגע האחרון שחלילה וחלילה לא תעשה את הדבר הזה לסגור את אומן בפנינו, וחס ושלום להביא צער גדול מאד מאד לאלפי יהודים המעריכים אותך מאד.

 לסיום כותב הגרי"מ "אנו מקווים שתשמע לתחינתנו הנכתבים בדמעות בעינינו ובבקשת תחינה ורחמים גדולים מלבך היקר והטוב והרחום – ואנו כולנו נודה לך ונברך אותך בכל הברכות, שתזכה לשבת על כסא המלכות בהצלחה ובברכה ובשמחה, וכל החסידים מכל העולם יתפללו להצלחתך בקבר הצדיק – שגם הוא מהשמים ישפיע עליך את כל הברכות".

ולדימיר זלנסקי רבי יעקב מאיר שכטר ברסלב אומן אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד