מחקר חדש קובע כי המקרים שבהם ילדים פיתחו תסמינים חמורים כתוצאה מקורונה או מתו מהנגיף הם "נדירים מאוד וזעומים". מחברי המחקר טענו כי הורים שדואגים מפני שליחת ילדיהם למסגרות החינוך "יכולים להיות רגועים יותר" בעקבות תוצאות המחקר.

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות 

תוצאות המחקר, הגדול ביותר בעולם שפורסם עד כה בנוגע לילדים בתקופת הקורונה, פורסמו ב"בריטיש מדיקל ג'ורנל". החוקרים בדקו את המידע הרפואי בנוגע ל-651 ילדים שאושפזו בבית חולים עם הנגיף Covid-19.

הילדים שנבדקו במחקר אושפזו ב-138 בתי חולים ברחבי אנגליה ו-ויילס הסמוכה בין 17 בינואר ל-3 ביולי. רק 18% מהם נזקקו לטיפול קריטי בבית החולים. רובם, כך התברר, היו שחורים מתחת לגיל חודש – או בני 10 עד 14. מתוך 651 הילדים במחקר, שישה נפטרו – 1% - ולכולם היו מחלות רקע ונסיבות רפואיות מתמשכות.

ילדה עם תיק בית ספר  (אילוסטרציה: Inna Reznik, shutterstock)
חזרה בטוחה לבתי הספר? אילוסטרציה | אילוסטרציה: Inna Reznik, shutterstock

ד"ר אוליביה סוואן, ממחברי המחקר, אמרה: "הסיכון שילד בבריטניה יתאשפז בבית החולים עם קורונה הוא זעיר. הסיכון שהם יאושפזו בטיפול נמרץ קטן עוד יותר". סוואן, מרצה קלינית בתחום מחלות מידבקות בקרב ילדים באוניברסיטת אדינבורו, הבהירה: "אין שום דבר שהוא נטול סיכון, אבל בתור הורה וחוקרת ורופאת ילדים, הנתונים הללו מרגיעים ומעודדים ביותר".

הקלות גם בפריז: בלי מסכות עד גיל 11 במרחב הפתוח

עוד גילה המחקר כי רק 11% מהילדים פיתחו תגובה דלקתית חריפה לנגיף. גם הם היו ברובם מבוגרים יותר מחבריהם או משתייכים לרקע אתני שונה: אסייתים, שחורים או בני מיעוטים אחרים. בין התסמינים שבהם לקו אותם ילדים: עייפות, כאבי שרירים, כאבי גרון וספירה נמוכה של טסיות דם – אך אף אחד מהמקרים הללו לא הסתיים במוות.

קאלום סמפל, פרופסור לבריאות ילדים באוניברסיטת ליברפול וממחברי המסמך, אמר: "מחלה חמורה היא נדירה, ומקרי המוות עוד יותר חריגים". החוקר הוסיף: "הורים צריכים להיות בטוחים שילדיהם לא יהיו בסיכון ישיר כשהם חוזרים לבית הספר".

97% מבתי הספר באנגליה צפויים לקבל תלמידים בהיקף מלא בתחילת ספטמבר. 3% מהמוסדות מתכננים "תקופת מעבר" לקליטת תלמידים חדשים או מודל כלשהו של חזרה מדורגת.

בפריז חידדו הבוקר את ההנחיות – ובהן הקלות בנוגע לילדים: המשטרה המקומית הבהירה כי ילדים מתחת לגיל 11 לא יצטרכו לעטות מסכה במרחב הציבורי בבירה הצרפתית.