האם אחותו של קים ג'ונג און עלתה על הכוונת של הרודן האכזר? סוכני ביון מקוריאה הדרומית מדווחים כי קים יו-ג'ונג שומרת על פרופיל נמוך בחודשים האחרונים, מחשש שאחיה הגדול מתכנן לחסל אותה.

מאז אמצע חודש אפריל האחרון, מומחים לענייני צפון קוריאה ובכירים בסוכנויות ביון ברחבי העולם מדווחים כי הפוליטיקאית בת ה-32 הולכת וצוברת כוח בצמרת השלטון בפיונגיאנג. על פי הסברה, יו-ג'ונג צברה מומנטום בחודשים האחרונים לאחר הרעה במצבו הבריאותי של אחיה הגדול – שעדיין מתקשה להחלים מניתוח לבבי (או אולי הוא שרוי בתרדמת?).

יו-ג'ונג נצפתה מספר פעמים לצד אחיה בשנים האחרונות, כולל בטקס הלוויה של אביהם, קים ג'ונג איל, בשנת 2011. למרות זאת, בכירים בשירות הביון הלאומי של דרום קוריאה מדווחים כי הפוליטיקאית לא נראתה בטקסים רשמיים או הופעות פומביות מאז ה-27 ביולי – כאשר היא ליוותה את אחיה בטקס הצבאי שציין את סוף מלחמת קוריאה.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Kim Yo-Jong 김여정 멕시코 (@kim_yo_jong_dprk) on

 

מומחים טוענים עכשיו כי קים יו-ג'ונג מעדיפה לשמור על פרופיל נמוך מחשש שהמומנטום שהיא צוברת בצמרת של פיונגיאנג תוביל לחיסולה – ויש לה סיבה מצוינת לחשוש מכך. הרודן הצפון קוריאני כבר הורה בעבר לחסל קרוב משפחה שלו, כאשר הוא הוציא להורג את דודו, צ'אנג סונג-טק.

הפוליטיקאי בן ה-67 הלך והתגבש בתור מנהיגה בפועל של צפון קוריאה בזמן התדרדרות מצבו הרפואי של קים ג'ונג איל בתחילת העשור הקודם. בשנת 2013, סונג-טק הואשם על ידי קים ג'ונג און ב"פשעי שחיתות" והוצא להורג, יחד עם הסיעה הפרו-סינית במפלגת הפועלים של צפון קוריאה.

 

 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 

A post shared by Kim Yo-Jong 김여정 멕시코 (@kim_yo_jong_dprk) on

 

פרופסור נאם סונג-ווק, מומחה לצפון קוריאה, התייחס להורדת הפרופיל של יו-ג'ונג בשיחה עם סוכנות ידיעות דרום קוריאנית ואמר: "בעבר, כל אחד שקיבל את התואר 'מספר 2 בפיונגיאנג' סולק מתפקידו בצורה כזו או אחרת. אמנם קים יו-ג'ונג בת משפחה, אבל כל עוד אחיה בשלטון היא חייבת לדעת מה מקומה".

קים יו-ג'ונג התגבשה בחודשים האחרונים בתור אחת המועמדות המובילות לרשת את השלטון בצפון קוריאה, במידה ואחיה בן ה-36 ימצא את מותו מסיבה כזו או אחרת. למרות זאת, מומחים רבים סבורים שאין שום ערבון לכך שהיא תהיה הבאה לשלוט במדינה הקומוניסטית – וביום שאחרי מותו של קים ג'ונג און, עלולה לפרוץ בצפון קוריאה מלחמת אזרחים אכזרית שתקבע מי יהפוך למנהיג העליון הבא.