כשליש מהישראלים עובדים בימים אלה מהבית לפחות יום בשבוע. כך עולה מסקר הרגלי הצפייה השנתי של פרטנר שיתפרסם היום (ה'). השהות והעבודה מול המסכים משפיעים גם על הרגלי האכילה: רוב מוחלט, כ-87%, אוכלים או מנשנשים מול הטלוויזיה, זינוק של 50% בהשוואה לשנה שעברה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הסקר, שנעשה בחודש האחרון, מאשר כי המסכים הפכו למרכז הפעילות בבית: רק בחצי השנה האחרונה רכשו 26% מהישראלים מחשב אישי, טלוויזיה או מסך גדול למחשב. לכמעט מחציתם (46%) יש כבר מסך טלוויזיה בגודל 55 אינץ' או יותר.
2 צפייה בגלריה
תמונת עבודה מהבית
תמונת עבודה מהבית
עבודה מהבית
(צילום: Shutterstock)
החדירה של נטפליקס מרשימה: 55% מהישראלים מנויים, רבע מהם הצטרפו מתחילת הקורונה. יש זינוק ניכר בשיעור הצופים הדתיים המנויים לשירות, מ-17% ב-2019 ל-28%.
לא רק אוכלים מול המסך: 92% עושים במקביל מגוון פעולות, בעיקר התכתבות בוואטסאפ. יותר משליש צופים מהסמארטפון או מהמחשב. רוב הצופים בטלוויזיה לא מקפידים לצפות בתוכניות בזמן השידור: 57% מקליטים אותן או נעזרים ב-VOD ובשירותי הרצה לאחור (Catch Up). עם זאת, 38% עדיין נאמנים לצפייה הישירה. וכמה שעות ביום מרותקים הילדים למסכים? עלייה של בין 30 ל-42 דקות בממוצע יחסית לשנה שעברה: בני 6-12 - 5.6 שעות ביום, בני 13-17 - 6.5 שעות.
את הסקר האינטרנטי ביצעה קבוצת גיאוקרטוגרפיה בקרב 1,007 ישראלים בני 18 ומעלה, מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.