בזמן שהשמועות לגבי מצבו הרפואי של קים ג'ונג און ממשיכות להתרוצץ ברחבי העולם, מומחים רבים תוהים מי יהיה זה שיירש את מקומו של הרודן הצפון קוריאני במידה ויתברר שהוא מת. לאחרונה, הדיפלומט הדרום קוריאני צ'אנג סונג-מין (עוזר של נשיא דרום קוריאה לשעבר קים דה-ג'ונג) התייחס להיעלמותו של קים והעריך כי הדיקטטור "שרוי בתרדמת, אבל עדיין בחיים".

צ'אנג סון-מין טען שהרודן הצפון קוריאני האציל חלק מסמכויותיו לאחותו הקטנה, קים יו-ג'ונג, על מנת למנת להפחית מעט מעומס העבודה שלו. הוא הוסיף: "טכנית, הוא עדיין נמצא בשלטון, אך בעקבות ההתדרדרות במצבו הרפואי נוצר חלל בדרג הבכיר. אל החלל הזה, נכנסה אחותו". למרות זאת, מומחים ברחבי העולם טוענים כי אין זה בהכרח אומר שהיא זו שתירש את מקומו של קים ג'ונג און במידה וידווח על מותו.

View this post on Instagram

A post shared by Doble Llave (@doblellave) on

בהנחה שהדיקטטור בן ה-36 עדיין לא ייעד אף אחד לרשת את מקומו, מסתמן שיהיו כמה מועמדים לתפוס את השלטון – ביניהם קרובי משפחה ובכירים במפלגת הפועלים. ישנה אפילו סברה אחת לפיה קים פיונג-איל, אחיו למחצה בן ה-65 של קים ג'ונג איל, עדיין עשוי להשתלט על המדינה. עם זאת, מסתמן כי המלחמה על השליטה במדינה תהיה בין אחיו הגדול של קים, אחותו הקטנה והנאמנה ויד ימינו של הרודן במפלגת הפועלים של צפון קוריאה.

האח הגדול: קים ג'ונג-צ'ול

הסבירות שאחיו הגדול של הרודן הנוכחי יירש את מקומו נמוכה מאוד, על פי מומחים מן האזור. אפילו אביו, קים ג'ונג איל, מעולם לא תפס ממנו כמועמד מתאים לרשת את מקומו בגלל החיבה שלו למוזיקה מערבית וההערצה שלו לגיטריסט הבריטי אריק קלפטון. למרות זאת, ייתכן שבעת הצורך גם הוא ילחם על השליטה במדינה.

ד"ר ג'ים הור, מומחה לצפון קוריאה, התייחס לאפשרות שאחיו של קים ג'ונג און ינסה לתפוס את השלטון ואמר: "קים ג'ונג-צ'ול נמצא לרוב בצללים וכמעט לא שומעים ממנו. מצד שני, אם הוא עדיין בסביבה זה בהחלט מתקבל על הדעת שהוא ינסה לתפוס את מקומו של אחיו הצעיר".

האחות הנאמנה: קים יו-ג'ונג

View this post on Instagram

A post shared by Kim Yo-Jong 김여정 (@kim_yo_jong_official) on

קים יו-ג'ונג בת ה-32 היא פוליטיקאית בכירה במפלגת הפועלים של צפון קוריאה. בשנת 2014, היא מונתה לסגן מנהל מחלקת התעמולה של המפלגה ושנה מאוחר יותר, החלה לכהן כראש המחלקה. מעבר לזה, היא מוגדרת בעיני רבים בתור אחת האושיות המשפיעות ביותר על קים ג'ונג און ואף תועדה לצדו בכמה מקרים לאורך השנים האחרונות - כולל בצעדות הלוויה של אביהם.

צ'אנג סונג-צ'נג, אנליסט במכון Sejong בדרום קוריאה, טען בעבר כי אם השמועות על מותו של הרודן נכונות, אז רוב הסיכויים שאחותו הקטנה תהיה זו שתתפוס את מקומו. "מבין האליטה הצפון קוריאנית, הייתי אומר שסיכוייה של קים יו-ג'ונג לרשת את השלטון עומדים על יותר מ-90%", סיפר בריאיון לסוכנות הידיעות AP. "צפון קוריאה היא כמו שושלת ומהבחינה הזאת, זה לא סביר שנראה התנגדות כלשהי אם אחותו של הדיקטטור תתפוס את מקומו".

מספר 2 במדינה: צ'ו ריונג-האי

View this post on Instagram

A post shared by Kim Yo-Jong 김여정 멕시코 (@kim_yo_jong_dprk) on

בגיל 70, צ'ו ריונג-האי מוגדר בתור אחד המועמדים הפייבוריטים במלחמה על השליטה בצפון קוריאה. מוכר בתור יד ימינו של קים ג'ונג און בשנים האחרונות, הוא נשיא נשיאות מועצת העם העליונה (הפרלמנט המקומי), סגן יו"ר מפלגת הפועלים של קוריאה ואחד הפוליטיקאים הבכירים במדינה. ישנם אפילו דיווחים כי אחד הבנים שלו התחתן עם אחותו הקטנה של קים ג'ונג און, אך אלו מעולם לא אושרו.

מומחים רבים סבורים שצ'ו ריונג-האי יהיה המועמד המועדף על פני קים יו-ג'ונג מעצם העובדה שהוא גבר. דיוויד מקסוול, מומחה לצפון קוריאה, התייחס לסוגיה בריאיון לכלי התקשורת בבריטניה ואמר: "לא בטוח שיתירו לאישה לנהל את המדינה, אפילו אם היא חלק משושלת קים. יש הרבה שוביניזם בקוריאה, הצפונית והדרומית". מקסוול הוסיף כי ייתכן שהפוליטיקאי ינצל את השפעתו כמפקד צבא צפון קוריאה לשעבר בשביל להשתלט על יחידות מסוימות במידה ותפרוץ במדינה מלחמת אזרחים. הוא הוסיף: "מותו של קים ג'ונג און עלול להוביל לחוסר יציבות באזור ואלו חדשות רעות מאוד, עבור כולם".