מעוניינים לערער על חובת בידוד במלונית ואין לכם את האמצעים? הסיוע המשפטי במשרד המשפטים יעניק ייצוג וסיוע משפטי לאנשים שמשרד הבריאות מחייב אותם להיות בבידוד במקום לבידוד מטעם המדינה (כגון מלוניות) והם מעוניינים לערער על החלטה זו בבית המשפט.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כך נקבע במסגרת תיקון לחוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש. התיקון לחוק המתייחס לייצוג על ידי הסיוע המשפטי נוסף לאחרונה לחוק זה במסגרת הליכי החקיקה של ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת.
1 צפייה בגלריה
חולים במלון דן פנורמה
חולים במלון דן פנורמה
חולי קורונה במלון דן פנורמה
(צילום: מוטי קמחי )
במסגרת התיקון לחוק נקבע כי יינתן סיוע משפטי לאנשים שיבקשו להגיש עתירות נגד ההחלטה הפרטנית בעניינם, לחייב אותם לשהות בבידוד במקום מטעם המדינה (מלוניות קורונה), או במקרה של סירוב המדינה לבקשתם להגיע לבידוד במלונית (למשל במצב בו אדם שיש לו אפוטרופוס והונחה להיכנס לבידוד, מבקש לעשות זאת במלונית מטעם המדינה).
נוסף לכך, התיקון לחוק קובע כי מבודדים במלוניות זכאים לסיוע משפטי בעניינים הנובעים מהבידוד, למשל בנוגע לצרכים שחלה על המדינה חובה לספק להם (אוכל, שתיה, תנאי מגורים וכדומה), וכן במקרה בו לטענת המבקש נגרם לו נזק בעת השהייה בבידוד. יש לציין כי הסיוע המשפטי ניתן לזכאים לכך על בסיס מבחן זכאות כלכלי ומשפטי.
במשרד המשפטים ובסיוע המשפטי רואים חשיבות במתן הייצוג והסיוע המשפטי כמימוש זכות הגישה לערכאות גם למי שהוא חסר אמצעים, בוודאי על רקע המציאות הנוכחית בה נדרש איזון מורכב בין צרכי בריאות הציבור ובין אוטונומיה האישית של האדם המתמודד עם החלטת בידוד במקום בידוד מטעם המדינה.
לקבלת סיוע משפטי בנושא זה (בכפוף למבחן זכאות כלכלית) ניתן לפנות באמצעות המוקד הטלפוני של הסיוע המשפטי בטלפון 073-3927788.