סכנה נוספת למשבר האבטלה? "הריני להזהיר כי המתווה הצפוי לפתיחת שנת הלימודים צפוי להביא למצב בו עובדים רבים יעדיפו לנצל את אפשרותם לצאת לחל"ת ולאבטלה מיוזמתם עד לסוף שנת הלימודים הבאה, על מנת שיוכלו להישאר עם ילדיהם בבית ולהמשיך להנות מדמי אבטלה בשיעור 70% משכרם". כך כתב היום (ג') ד"ר רון תומר, יו"ר נשיאות המעסיקים ונשיא התאחדות התעשיינים, במכתב דחוף לשר החינוך, יואב גלנט.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
תומר מדגיש, כי השארת חלק מהילדים שאינם בגיל הרך בבית יגרום לכך שהורים ייצאו לאבטלה ויעדיפו את הדרך הזאת על פני ניצול ימי חופשה, שככל הנראה אינם בנמצא יותר, ואף ירידה בהיקפי המשרה. "זהו מצב הרסני למשק, המנסה לצאת מקריסה בקנה מידה היסטורי, שיוביל בהכרח להגדלת מספר המובטלים בעל כורחם ולהעמקת האבטלה והמיתון".
2 צפייה בגלריה
לקראת החזרה
לקראת החזרה
בית ספר
(צילום: shutterstock)
יו"ר נשיאות המעסיקים, המייצג גם את איגוד לשכות המסחר, לשכת רו"ח וגופים אחרים במשק, טוען כי "בימים בהם המעסיקים והממשלה מנסים לפעול יחד על מנת לצאת מהמשבר, המתווה המסתמן ללימודים מרחוק בבתי הספר היסודיים הופך את ההתאוששות לכמעט בלתי אפשרית ומעמיק עוד יותר את התחתית אליה המשק מתדרדר".
2 צפייה בגלריה
תמונה של ד"ר רון תומר
תמונה של ד"ר רון תומר
ד"ר רון תומר
(צילום: דנה קופל)
במכתבו לשר החינוך אומר תומר, כי "אנו סבורים כי על הממשלה, ומשרד החינוך בראשותך, לגבש מתווה אלטרנטיבי אשר יסייע להתאוששות המשק ולהתמודד עם מצב האבטלה הגואה. לצערי, מצב, כפי שתיארת, בו 'אחד ההורים יאלץ לוותר על יום עבודה בשבוע' אינו מתקבל הדעת ועלול להביא לתוצאות הרסניות למשק".