תיעוד מתוך פגישה צדדית של יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, עם ראש הממשלה נתניהו, במהלך ביקורו בנתב"ג. "לעובדים אין אוכל במקררים"

יו"ר וועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, קורא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להפקיע את הטיפול באל על ממשרד האוצר ולטפל בנושא באופן אישי. "שר האוצר, ישראל כץ, מביא לקריסת חברת אל על וגוזר את דינם של 6,000 עובדים לחרפת רעב ערב ראש השנה", טען בן יצחק.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בן יצחק כתב בהודעה מטעמו כי "עובדי אל על נמצאים כבר חצי שנה בבית ללא כל אופק, אנו רואים איך חברות אחרות חוזרות לטוס ואיננו רואים את האור בקצה המנהרה".
2 צפייה בגלריה
מטוס של אל על
מטוס של אל על
מטוס של אל על
(צילום: Shutterstock)
"לפני מספר חודשים הוצגנו אנו העובדים כבעיה של אל על. מתוך מחויבות מלאה לגודל השעה, הגענו להסכמים כואבים של פיטורי עובדים והפחתות שכר משמעותיות, כתנאי למתווה ההלוואה שהכתיב האוצר.
"עד כה, שר האוצר מזגזג כל יום עם מתווים שונים ומשונים ומונע את מתן ההלוואה והצלת החברה. פנינו מספר פעמים לשר, שמתעלם מאיתנו באופן מופגן. השר מביא את חברת אל על לחורבן שיהיה קשה להתאושש ממנו גם בתום משבר הקורונה", הוא הוסיף.

"לא יהיה לאן לחזור"

"שר האוצר לא מבין שבזמן שהוא לוקח את הזמן ועסוק בהנפקות ומונע את ההלוואה מחברת אל על, טכנאים, עובדי קרקע, דיילים וטייסים מאבדים את ההסמכות ואת הרישיונות שרכשו במשך שנים והנזק הוא עצום. הדבר מוביל לכך שלא יהיה לאן לחזור כי לא יהיה מי שיטפל במטוסים או שלא יהיו מטוסים שמישים".
2 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
שר האוצר, ישראל כץ
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
בן יצחק הוסיף כי "עד היום העובדים הפגינו איפוק ואחריות ונתנו אמון בהבטחת ראש הממשלה למנוע את קריסת החברה. אנו מודיעים לא עוד. משרד האוצר והעומד בראשו מביאים ערב ראש השנה את אל על לחורבן ואת עובדי אל על לחרפת רעב. אנו קוראים לראש הממשלה להפקיע את הטיפול באל על ממשרד האוצר, לטפל במשבר באופן אישי ולהזרים חמצן לחברה עוד היום וזאת לפני שלא יהיה במה לטפל".
במהלך סיור של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשבוע שעבר בנתב"ג, הוא נפגש בחדר צדדי עם בן יצחק, ששטח בפניו את מצבה של חברת התעופה. תיעוד מהפגישה הגיע ל-ynet ונקטע ברגע שעובדת במשרד ראש הממשלה זיהתה שמישהו מצלם מהצד.
"אנחנו היום מרגישים שהשמיים נפתחים, אבל דברים לא מתקדמים אחרי שהעובדים נתנו את שלהם", אמר בן יצחק לנתניהו. "היינו אצל שרת התחבורה והיא בקשה מאיתנו 'תרתמו ותחתמו על ההסכמים' בשביל העובדים להציל את החברה. חתמנו על ההסכמים אבל נכון לרגע זה ההלוואה לא מאושרת. כבר שישה חודשים 90% מהעובדים בבית עם שכר מינימום אין אוכל במקררים לעובדים. זה מעל 6,000 עובדים ועוד במעגלים השניים והשלישיים, זה 20 אלף משפחות שזועקות לעזרה. הדברים תקועים".
ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "משרד האוצר הציג לחברת אל על מתווה להצלת החברה הכולל הנפקת זכויות והלוואה בסכומים המצטברים ליותר ממיליארד וחצי שקלים. המתווה הוצע לחברה לפני חודשים ואושר בדירקטוריון החברה. צר לנו שבעוד נציגי המדינה משקיעים לילות כימים להצלת החברה, ועד העובדים עוסק בהשתלחויות חסרות שחר, שאינן תורמות ולו במעט לשמירה על מקום עבודתם ועל התעופה הישראלית".