חוקרי המכס הצליחו למנוע הברחת טבק ענקית שניסה לבצע תושב שכם, יבואן העוסק במסחר בחלקי חילוף ואביזרי רכב. בחיפוש במכולה, שכביכול הכילה בדים ובגדים, התגלה למוכסים טבק מוברח שהוסלק בתוך 396 גלילי בד וקרטון, במשקל של כשני טון ורבע. שווי המס שנעשה ניסיון לחמוק מתשלומו למדינת ישראל גבוה ביותר ועומד על סכום של 2.854 מיליון שקל.
ברשות המיסים אמרו, כאשר החשוד הובא לבית המשפט השלום בראשון לציון, כי "מתנהלת בפרשה חקירה מסובכת ומסועפת, בחשד להברחת טובין בהיקף גדול, תוך כדי הגשת מסמכי יבוא כוזבים לרשויות המכס".
1 צפייה בגלריה
טבק לגלגול סיגריות
טבק לגלגול סיגריות
טבק לגלגול סיגריות
(צילום: shutterstock)
על פי בקשת המעצר, תושב שכם שברשות הפלסטינית הגיש במהלך חודש יולי מסמכי יבוא והצהרה לרשויות המכס במטרה לשחרר מכולה המכילה, כך על פי המסמכים הללו, בדים ובגדים. לאחר בדיקה שנערכה התגלה כי בתוך מאות גלילי בדים הוסלקו 2,236 ק"ג טבק, שעליהם לא נמסרה הצהרה למכס.
בדיון התחייב החשוד, באמצעות בא כוחו, עו"ד אילן ציבולבה, כי יתייצב בכל מועד שיידרש לחקירה במשטרה ולדיון במשפט וכן לנשיאת עונשו וכן ימנע מלשבש הליכי חקירה ומשפט.
חוקר המכס, ברוך יצחקוב, התריע כי קיים יסוד סביר לחשש ששחרור החשוד יביא לשיבוש הליכי חקירה או משפט, להתחמקות מחקירה, מהליכי שפיטה ומריצוי עונש מאסר, או העלמת רכוש, השפעה על עדים ופגיעה בראיות. עם זאת, רשות המיסים הסכימה לשחרור החשוד בתנאי הגבלות חמורים.
השופט גיא אבנון נעתר לבקשת מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב, ושחרר את החשוד בתנאים מגבילים. ביניהם: הפקדת ערבות בנקאית בסך 75 אלף שקל, חתימה על ערבות צד ג' על ידי שני ערבים בסכום של 50 אלף שקל, ערבות עצמית בסך 100 אלף שקל, עיכוב יציאת החשוד מהארץ לחצי שנה והפקדת דרכוניו - ירדני ופלסטיני.