נתניהו שוב יצא מהישיבה ל"צורך לאומי": במהלך דיון שנערך הערב (חמישי) בקבינט הקורונה, ראש הממשלה נתניהו יצא כמה פעמים מחדר הישיבות. לשרים אמר שמדובר, שוב, ב"צורך לאומי". בצל הרמזים על הסכמים מתגבשים עם מדינות נוספות במפרץ, נתניהו אמר לשרים: "אני מתנצל" ויצא לכ-20 דקות במצטבר. 

לעדכונים נוספים ושליחת הסיפורים שלכם - היכנסו לעמוד הפייסבוק של החדשות

בשבוע שעבר, נתניהו יצא מהחדר ל"צורך לאומי" שהתברר לאחר מכן כשיחה היסטורית עם יורש העצר של איחוד האמירויות הערביות ונשיא ארה"ב טראמפ - שיחה שאחריה הוכרז על הסכם הנורמליזציה ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות. 

מוקדם יותר היום, שוחח נתניהו בשיחת זום עם ראשי הקהילה היהודית באיחוד האמירויות - שבוע לאחר ההכרזה על ההסכם. "זהו יום גדול מאוד למדינת ישראל ולעם ישראל", אמר להם נתניהו, "אנחנו בפתח של עידן היסטורי של שלום תמורת שלום. של שלום בין ישראל לאיחוד האמירויות - של שלום שהתרחב בין ישראל והעולם הערבי".

"השלום הזה הוא טוב למדינת ישראל, הוא טוב לעמנו והוא טוב לכל עמי האזור", הוסיף. "אני מקווה לבקר אתכם בקרוב, בשנה הזאת. אם נתגבר עד אז על מגפת הקורונה אני גם מוכן ללחוץ לכם את היד. תודה רבה לכם והרבה ברכות מירושלים". 

באמירויות הבהירו: "השלום עם ישראל יהיה 'שלום חם'"  

שר החוץ של איחוד האמירויות התבטא היום בנוגע להסכם השלום עם ישראל - וגילה כמה פרטים מעניינים בנוגע לעמדה במדינתו ביחס להסכם עם ישראל. הוא ציין כי זה יהיה "שלום חם", הוסיף כי מדינות נוספות עשויות לכונן יחסים עם ישראל - וגם ציין כי ההסכם צריך "לסלק את הקשיים" בדרך למימוש עסקת נשק.

מגדלי איתיחאד, אבו דאבי (צילום: Zhukov Oleg, shutterstock)
"שלום חם יותר מהשלום עם מצרים וירדן" | צילום: Zhukov Oleg, shutterstock

השר אנוואר גרגש אמר בשיחה עם עיתונאים: "מדינות ערביות נוספות נמצאות בשלבים שונים של הכנות לנורמליזציה עם ישראל". הוא הוסיף בהתייחס להסכם של איחוד האמירויות עם ישראל כי "זה יהיה שלום חם יותר מאשר השלום עם מצרים וירדן", וציין כי השגרירות של איחוד האמירויות בישראל תשכון בתל אביב.

גרגש דיבר גם על נושא שמעסיק את הישראלים בימים האחרונים - עסקת נשק אפשרית שתעביר לידי איחוד האמירויות נשק מתקדם וכן מטוסי F35. "כבר לפני 6 שנים ביקשנו לקנות F35", אמר השר. "אין זה קשור להסכם החדש. קשה לעקוב אחר הפוליטיקה הפנימית בישראל - ואיני יודע מה עמדת ישראל", כך גרגש.