השחקן הבינוני הטוב בעולם

אבר באנגה היה יכול להפוך בקלות לאחד הקשרים המבוקשים ביותר, אלא שמחוץ למגרש הוא הפך לאויב הכי גדול של עצמו • על הגאון המשוגע של סביליה, שינסה להיפרד מהיבשת כמלך הליגה האירופית

צילום: אי.פי // באנגה. "הקהל של סביליה יתגעגע אליו"

אבר באנגה הצליח לדחוס את כל המהות שלו לתוך שלושת החודשים האחרונים. במאי הוא היה אחד מארבעה שחקני סביליה שהפרו את הסגר לטובת ארוחה משפחתית פוטוגנית, ולפני כחודש צולם ללא מסיכה במועדון לילה בוולנסיה במסיבה, שלאחריה התגלו ‭ 12‬ חולי קורונה חדשים. הקשר הארגנטינאי, איכשהו, הצליח לצאת שלילי בכל הבדיקות, ואז התפנה לשחק כדורגל ולעשות דברים חיוביים.

עזר לסביליה להדיח את רומא, אחר כך בישל את שער הניצחון ברבע הגמר  מול וולבס, ואז כיכב בניצחון ‭ 1:2‬ על  מנצ'סטר יונייטד בחצי גמר. מחר הוא יפגוש את אינטר בגמר הליגה האירופית, במה שיהיה משחקו האחרון ביבשת  לפני מעבר לליגה הסעודית. ‭ 12‬ שנים  שיחק באנגה (‭32‬) בספרד ובאיטליה, והן היו בדיוק כמו שלושת החודשים האחרונים. פורע חוק מחוץ למגרש, אומן עליו.  הרבה שטויות, אבל גם המון כדורגל.

בתחילת הדרך, לפני שהשטויות הגיעו, באנגה היה כל כולו כדורגל. יליד  רוסריו, מספר ‭ 10‬ ארגנטינאי טיפוסי, כזה שמדביק את הכדור לנעל ומחלק מסירות לכל מי שרק רוצה. הוא גדל בבוקה, זכה איתה בליברטדורס והיה חלק מדור הזהב הארגנטינאי, שהניף  את גביע העולם עד גיל ‭ 20‬ ב‭2007- ‬  וקטף את מדליית הזהב בבייג'ין ב-‭.2008 ‬

מול פוגבה בחצי הגמר. ייפרד בסטייל? // צילום: אי.פי.אי

השוו אותו אז לפרננדו גאגו ולפרננדו רדונדו, צפו לו גדולות, אבל במקום לאמלל יריבים, באנגה בחר לאמלל  את עצמו. למשל ב-‭,2007‬ כשרגע לפני מעבר לוולנסיה הודלף סרטון שלו מאונן בשיחת וידאו באינטרנט. או כשבאותה שנה ריסק את חדר המלון שלו בטורונטו יחד עם חברי הנבחרת הצעירה. או כשהיה בוולנסיה ונפצע לחצי שנה לאחר ששכח להרים את מעצור היד ברכב שהידרדר ודרס את כף רגלו. או כשכמה חודשים אחר כך, כשהיה בשיקום, הצליח להעלות באש את הפרארי שלו.

באנגה גם יצא לבלות לעיתים תכופות, לפעמים נעלם לכמה ימים,  וב-‭2013‬ הצליח להגיע שיכור ובאיחור לאימון ולנסיה. יומיים אחר כך הוא כבש מול ברצלונה, שהיתה אז בשיאה תחת טיטו וילאנובה. כתב ספרדי שסיקר את ולנסיה באותן שנים כתב: "באנגה גאון על המגרש, אבל איש מטורף מחוצה לו".

בדיעבד, נראה שבאנגה יצא לאירופה  מוקדם מדי. בן ‭ ,19‬ מבית עני, הוא הגיע לבדו לספרד ולא הבין מי נגד מי. במקום  לעשות צרות, הוא היה הצרות. "הייתי  צעיר ועשיתי הרבה טעויות", הודה בעבר באחד הראיונות, והרבה בגלל הטעויות האלה הפוטנציאל שלו נתקע בתקרה. למרות האיכויות הברורות, ובגלל הבעיות הקבועות, שום קבוצה גדולה לא רצתה להתעסק עם הקשר הבעייתי של  ולנסיה שב-‭2014‬ מצא את עצמו בסביליה - הקבוצה הקטנה הכי גדולה שיש.

באנגה. "כשהוא טוב, סביליה טובה" // צילום: אי.אף.פי 

התחנה הבאה: ערב הסעודית

ובאנדלוסיה, באנגה הגשים את ייעודו והפך לשחקן הבינוני הטוב בעולם. זכה עם סביליה פעמיים בליגה האירופית, יצא לעונת השאלה באינטר, וכשחזר המשיך להיות בורג מרכזי במרכז המגרש כפי שהוא עושה העונה. "כשבאנגה  משחק טוב, סביליה טובה", הודה השבוע  מאמנו ג'ון לופטגי. "הוא שחקן יחיד ומיוחד, והקהל של סביליה לעולם לא  ישכח אותו", הוסיף חסוס נבאס.

העזיבה של באנגה לאל-שאבאב הסעודית, בנקודת הזמן הזו, מגבירה את הגעגועים של אוהדי סביליה ושל אוהבי הכדורגל היפה. בשבועיים האחרונים הקשר הארגנטינאי מזכיר איזה כישרון אדיר יש לו ברגליים, ולאילו גבהים יכול  היה להגיע אם הראש היה מסונכרן. באנגה יכול היה להיות שחקן מוביל בליגת האלופות, אבל במקום זה הוא ינסה לעזוב את היבשת כמלך הבלתי מעורער של הליגה האירופית. כשחקן הכי טוב מבין אלה שלא הצליחו להיות הכי  טובים. הוא הסמל של הליגה האירופית.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר