הורידו את השאלטר: פחות קרובי משפחה בחברת החשמל

מספר העובדים בקרבה ראשונה קטן ב-50% בעשור האחרון • כיום מועסקים בחברה 1,567 בני משפחה - כ-14% ממצבת כוח האדם • גורמים בחברה: "יש מדיניות מחמירה בהעסקת קרובי משפחה"

עובדי חברת החשמל (למצולמים אין קשר לידיעה), צילום: מישל דוט קום

משפחתית, אבל פחות: שיעור העסקת קרובי משפחה מדרגה ראשונה בחברת חשמל נחתך ביותר מ-50% בעשור האחרון - כך עולה מנתונים שהגיעו לידי "ישראל היום".

על פי הנתונים, מספר העובדים בעלי קרבה מדרגה ראשונה (בני זוג, אחים, הורים וילדים) מסתכם כיום ב-1,567 איש המהווים כ-14% ממצבת כוח האדם של חברת החשמל. מדובר בירידה תלולה לעומת שנת 2008, אז שיעור העובדים שהם קרובי משפחה עמד על קרוב ל-30%. בשנתיים האחרונות פרשו 1,053 עובדים מהחברה.

הנתונים גם מלמדים כי מאז 2015 נקלטו 31 עובדים חדשים בעלי קרבה ראשונה לעובדים אחרים, כשבשלושת החודשים הראשונים של השנה (ינואר עד מארס) הנתון עמד על 0. סך קרובי המשפחה המועסקים בחברת החשמל, כולל בני/בנות דודים, עומד על כ-2,200 איש – המהווים כחמישית מסך עובדי החברה. מאז 2015 מדובר ב-88 איש - כולל אלו בעלי קרבה ראשונה. לשם השוואה, בשנים 2012-2008 נקלטו בחברת החשמל 186 עובדים חדשים קרובי משפחה.

עוד בנושא:

• נשבר שיא צריכת החשמל בכל הזמנים; עשרות נתקעו במעליות בראשל"צ עקב נפילת מתח

• חברת החשמל תקנה מתמר גז טבעי בהנחה של 33%

• רפורמת החשמל מתקדמת: הוקמה מערכת פיקוח הולכה עצמאית

בחברת החשמל מביעים שביעות רצון מהנתונים המשקפים היפוך מגמה ביחס לנתוני עבר ולתדמית החברה, שהיתה ידועה בתרבות העסקת קרובי משפחה. על פי גורמים בחברה מתבצע בה יישום של "מדיניות מחמירה" בכל הקשור להעסקת קרובי משפחה, לרבות ניהול צמוד של חטיבת משאבי האנוש של החברה ומעקב ובקרה על ידי ועדת משאבי אנוש של דירקטוריון החברה. כל מקרה מובא באופן פרטני לאישור של ועדת חריגים ברשות מנכ"ל החברה ולאישור הדירקטוריון.

ביקוש לחשמל סולארי

במקומות שבהם הועסקו קרובי משפחה בחברה, מבוצעת הפרדה מבנית כך שלא יתקיימו מצבים של יחסי כפיפות בין בני משפחה - לרבות ניתוב עובדים למקומות מרוחקים.

בתוך כך, במחצית הראשונה של השנה אושרו 96.5% מהבקשות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים לרשת החשמל בהספק של כ-76% מכלל הבקשות. מדובר ב-4,312 מתקנים - מספר שיא של אישורים מאז תחילת מהפכת האנרגיות המתחדשות בישראל בשנת 2015, על בסיס ועידת האקלים בפריז.

מחברת החשמל נמסר: "החברה מכוונת את פיתוח הרשת לאזורים שבהם עדיין אין מענה מיטבי להוצאת אנרגיה לרשת, כך שבשנים הקרובות, יצרנים פרטיים נוספים בכל הארץ יוכלו להצטרף למערך ייצור החשמל בישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר