פרסום ראשון: לא ישולמו עוד מענקים לכל אזרחי המדינה, וגם לא לשכבות החלשות, ערב החגים. הכוונה לשקול חלוקת מענקים נוספים לפני ראש השנה ירדה מהפרק, ולפי שעה יסתפקו במשרדי ראש הממשלה והאוצר במענקים שכבר שולמו לאזרחים פעמיים, בפסח ובראשית החודש הנוכחי. שר האוצר, ישראל כץ, אישר ל-ynet כי לא תהיה בעת הזאת עוד תוכנית לתשלום מענקים. "לא יחולק עוד מענק לפני החגים", אמר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ל-ynet נודע כי תוכנית של חלוקת מענקים נשקלה במשרד ראש הממשלה, חרף התנגדות ראשי משרד האוצר, ובסופו של דבר הוחלט להסתפק במענקים הנוספים שהובטחו לאחרונה לעצמאים ובהחלטה לשלם דמי אבטלה לכ-860 אלף מחוסרי העבודה - אלה שפוטרו והעובדים שהוצאו לחל"ת - עד לחודש יוני 2021.
1 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
שר האוצר, ישראל כץ
(צילום: לע"מ )
לאחרונה אושרה גם הארכת תשלום דמי האבטלה לבני 67 ומעלה, שהמשיכו לעבוד אף שעברו את גיל הפרישה, אך הוצאו לחופשות ללא תשלום. על פי החוק, רובם לא היו זכאים לקבלת קצבת זקנה בשל העובדה שהמשיכו לעבוד בשכר גבוה מהמותר כתנאי לקבלת קצבת זקנה.
כמו כן הסבירו במשרד האוצר, כי במסגרת תוכנית המענקים "צ'ק לכל אזרח" הוכנסו ברגע האחרון תיקונים, שאפשרו תשלום מוגדל לאוכלוסיות מוחלשות וכמו כן למקבלי הבטחת הכנסה, לחיילים משוחררים, לנכים מגיל 18 ומעלה, לעולים חדשים נזקקים ועבור כל הילדים ולא רק עבור שלושת הילדים הראשונים.
"אין מקום לתשלום מענק נוסף בספטמבר, אחרי שהמענק לכל אזרח שולם רק בחודש אוגוסט. לפי שעה התוכנית לעוד תשלום מענקים למיליוני אזרחים אינה עומדת על הפרק. יש מכלול של מענקים ופיצויים למשך עוד 10 חודשים ודי בכך בעת הזאת", אמר ל-ynet גורם בכיר במשרד האוצר.
אחד החששות של הארגונים החברתיים הוא שציבור גדול ולא רק מבין השכבות החלשות ביותר יתקשה לעבור את החגים באופן סביר ולהצטייד במזון לארוחות החג, כאשר יש כמיליון מובטלים (860 אלף שכירים ועוד עשרות אלפי עצמאים).
בימים כתיקונם עולות ההוצאות של המשפחות לקראת החגים בעשרות אחוזים והפעם נראה כי תהיה דווקא ירידה בהוצאות ובעיקר בתחום הקניות, בוודאי בתחום המתנות, וביציאה לחופשות עם כל המשפחה בארץ וכמובן בחו"ל, בשל חוסר האפשרות לטוס כמעט לכל המדינות ומחירי הטיסות והביטוחים שעלו.