עצוב: התאבד בגלל "שיר טורדני"

גבר בן 55 סבל שנים רבות מתסמונת "השיר האחרון" • השירים נתקעו לו בראש לימים שלמים ואף גרמו לו לנדודי שינה • בשלב מסוים החליט לשים קץ לחייו

לא יכל לשמוע עוד את השיר. התאבדות (אילוסטרציה), צילום: אילוסטרציה

אנתוני וויין וולטרס (55), תושב וויילס בבריטניה, סבל שנים באופן קשה מאד, מתופעה שכיחה ומאוד מעצבנת שאצלו הגיעה לשיאים חדשים.

הכוונה היא תסמונת השיר האחרון, כפי שזה מכונה בעברית "שיר טורדני". מדובר במצב שבו שיר שאנחנו שומעים נתקע לנו בראש לאורך זמן ולא יוצא ממנו.

התופעה המאוד נפוצה, שנקראת באנגלית גם תולעי אוזניים, עלולה במקירם מסוימים להטריד את הסובלים ממנה ימים שלמים ואף לגרום לנדודי שינה. 

זה היה גם מצבו של וולטרס, שסבל באופן כללי מבעיות נפשיות נוספות, אשר גרמו לכך ששירים שנתקעו לו בראש הטרידו אותו לאורך כל היממה באופן אובססיבי, והכניסו אותו לדיכאון עמוק ומתמשך. 

עוד בשווה "קליק":

אוקראינה: אישה חפרה מנהרה כדי לחלץ את בנה מהכלא

ביש מזל: כך נעצר אדם בשל קעקוע

האשימה בניצול מיני ונזרקה מהקומה ה-11 אל מותה

המציאות הזו עימה הוא נאבק חיים שלמים, גרמה לו להתקשר לחברו דיוויד וויליאמס ולספר לו שנמאס לו לשמוע כל הזמן שירים דיכאוניים שמונעים ממנו את שמחת החיים וכי הוא החליט לשים קץ לחייו.

החבר התקשר מיידית למשטרה המקומית שנזעקה לביתו של אנתוני. השוטרים, שאף הזמינו מומחה שישוחח עימו, ניסו לשכנע את האיש זמן רב לוותר על המעשה האובדני אך כשלו במלאכת השכנוע שלהם והוא שם קץ לחייו. 

ד"ר אנתוני איק, הרופא שטיפל לאורך השנים בוולטרס, הסביר כי "הוא סבל מאוד מהמציאות הזו שגרמה לו לנדודי שינה, ולמעשה הפכה את חייו לשיגעון אובססיבי לדבר אחד: השירים שכל הזמן הסתובבו לו בראש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר