אחרי ההכרזה על הסכם השלום: שת"פ ישראלי עם איחוד האמירויות במאבק בקורונה

שתי חברות מישראל ומהפדרציה הערבית, חתמו על הסכם לפיתוח ערכת בדיקה חדשנית להימצאות הנגיף, במטרה לספק תוצאות בזמן קצר יותר

צילום: אורן בן חקון/אילוסטרציה // ערכת בדיקת קורונה

הנורמליזציה ממשיכה: שתי חברות מישראל ומאיחוד האמירויות חתמו לאחרונה על הסכם שיתוף פעולה לפיתוח ערכת בדיקה להימצאות וירוס הקורונה, שמטרתו להשיג תוצאות בזמן קצר יותר. כך דווח הלילה (ראשון) באתר החדשות "דה-נשיונל" בפדרציה הערבית.

ההסכם נחתם בין Apex National Investment הערבית לבין TeraGroup הישראלית, ממש באותו שבוע שבו הגיעו ירושלים ואבו דאבי לפריצת דרך היסטורית, ולהחלטה לנרמל את היחסים ביניהן. 

צילום ארכיון: לע''מ

בחברת Apex National Investment הביעו שביעות רצון מההסכם עם TeraGroup, שנחשבת לאחת החברות הראשונות, שנהנו משיתוף פעולה בין ישראל לאיחוד האמירויות. 

עוד באותו נושא

"הכאסח" שהוביל להסכם ההיסטורי עם ישראל

קטן, איכותי ועשיר: הכירו את צבא איחוד האמירויות

יהודי האמירויות נרגשים: "יום היסטורי"

הידידה החדשה של ישראל היא ארץ של ניגודים והזדמנויות

בשבוע שעבר נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים על אודות הסכם "אברהם", בתיווך ארצות הברית. "היום נפתח עידן חדש ביחסיה של ישראל עם העולם הערבי", אמר, קיימתי שיחה היסטורית עם טראמפ ועם נסיך הכתר של הנסיכויות הערביות. בשיחה הזאת החלטנו על כינון שלום רשמי ומלא בין ישראל לאיחוד האמירויות. איחוד האמירות היא אחת המדינות החזקות בעולם".

נתניהו הוסיף אז כי "ההסכם יכלול קשרי מסחר, תיירות, תעופה, כולל טיסות ישירות בין תל אביב לאבו דאבי. מדינת איחוד האמירויות תשקיע בישראל השקעה מאוד משמעותית בפיתוח החיסון נגד הקורונה, וזה יכלול השקעה באנרגיה, מים ובשלל תחומים נוספים".

לא מדובר בשיתוף הפעולה הרשמי הראשון בין ישראל לאיחוד האמירויות, אך בראשון שנחתם אחרי ההודעה על כינון היחסים בין המדינות. בחודש יוני האחרון חשף נתניהו במהלך נאום בטקס סיום קורס טיס בחצרים, ואמר כי : "שיתוף הפעולה עם איחוד האמירויות יהיה בתחומי המחקר והפיתוח, הטכנולוגיה, בתחומים שישפרו את הביטחון הבריאותי באזור כולו. זוהי תוצאה של מגעים ממושכים ואינטנסיביים בחודשים האחרונים. זה יביא ברכה לרבים באזורנו. ככל שאנחנו חזקים יותר, ככל שאנחנו עוצמתיים יותר כך אנחנו מרתיעים את אויבינו ומקרבים את ידידינו".

    טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

    כדאי להכיר