יום שני, 06.05.2024 שעה 09:58

ראשי וינגייט יוזמנו לבירור על אוהל ההתעמלות

במשרד הספורט יבדקו כיצד המתקן, שעלה מיליוני שקלים למדינה, לא קיבל היתר בנייה ואישור כיבוי אש בזמן. ביקורת נמתחה גם לגבי הליך החתימה על החוזה

|
האוהל בווינגייט (חגי מיכאלי)
האוהל בווינגייט (חגי מיכאלי)

שר התרבות והספורט חילי טרופר הורה למשרדו לבדוק כיצד נסגר האוהל המיוחד שהוקם להתעמלות האמנותית במכון וינגייט בעלות של מליוני שקלים. בעקבות זאת, משרדו יקיים בירור בנושא ואנשי המכון יידרשו לספק תשובות לשאלה כיצד האוהל נבנה ללא היתר בנייה וללא אישור כיבוי אש, כפי שפורסם ב-ONE. 

כזכור, האוהל המדובר הוקם במיוחד עבור המתעמלת לינוי אשרם. הוא נבנה במסגרת פרויקט מיוחד של מכון וינגייט להקמת בית לאומי עבור ענף ההתעמלות, שכלל גם שיפוץ של אולם ברלין לנבחרת התעמלות המכשירים וגם בנייה של אוהל מיוחד עבור ההתעמלות האמנותית בעלות של כעשרה מיליון שקל. אלא שלאחרונה הודיע המכון כי לאוהל אין היתר בנייה ואין אישור של כיבוי אש, ולכן המתעמלות הוצאו מהאולם.

מבדיקה ראשונית של אנשי משרד התרבות והספורט עולה ביקורת על תפקודם של אנשי מכון וינגייט, שלא השיגו בזמן היתר בנייה לאוהל ואישור של נציגות הכבאות. כמו כן, במשרד סבורים כי למכון לקח יותר מידי זמן עד שנחתם החוזה מול איגוד ההתעמלות על השימוש במתקנים בשטחו, כאשר המתעמלים החלו להתאמן במקום למעשה בעיצומו של המשא ומתן שנגרר במשך חודשים ארוכים ואף הגיע בשלב מסוים לכדי פיצוץ, מה שגרם להם לעזוב את המקום להדר יוסף ולחזור שוב לאחר החתימה. מעבר לכך, עיקר הכעס הוא על כך שהנהלת המכון לא דאגה להכין אישורים כנדרש עד לחתימה על החוזה כאמור.

חילי טרופר (רדאד ג'בארה)חילי טרופר (רדאד ג'בארה)

ל-ONE נודע כי רק לאחרונה נציגי הרישוי במערך הכבאות נקראו להגיע למכון כדי לבדוק את האוהל, שנחשב לראשון והיחיד מסוגו בארץ, כך שלמעשה המכון לכאורה לא הסדיר את האישורים הנדרשים עוד לפני בנייתו של האוהל אלא פעל לקבלת האישור רק בדיעבד. בסופו של דבר לאוהל לא ניתן אישור מנציבות הכבאות אחרי הסיורים והביקורת שנעשו במקום מצד נציגיו, כאשר בגלל המורכבות של המבנה, למקום הגיע בין היתר גם ראש אגף הגנה מאש, במה שנחשב לצעד חריג משום שהוא רצה לבחון בעצמו את המתקן מקרוב.

לפי חוות הדעת שהעביר, נטען כי מערך הכבאות לא מכיר את האוהל הזה והוא לא נבדק על ידי מחלקת הרישוי של כיבוי אש לפני שהוקם, כך שלא ברור מהי עמידות החומר שממנו הוא עשוי והאם יתלקח בשריפה. מעבר לכך, בגלל שהאוהל עומד בזכות מפוח שממלא את החלל באוויר, קיימת סכנה של אי יציבות וצניחה של תקרת האוהל במקרה שלא יהיה לו מקור אנרגיה, מה שעלול להוביל לסכנה ולמלכודת עבור השוהים במקום אם המפוח יפסיק לעבוד.

למרות זאת, מערך הכבאות העביר הצעה למתווה עבור קבלת האישור להפעלת האוהל, כאשר לפי המתווה הנהלת המכון נדרשת לבצע כמה צעדים על מנת להבטיח את הבטיחות האוהל - אלא שנכון לעכשיו טרם התקבל כל מענה מצד אנשי מכון וינגייט אחרי למעלה משבועיים מאז שנשלחה ההצעה.

מנציבות כבאות והצלה נמסר: “אוהל הענק בווינגייט הוקם בניגוד לחוק וללא אישור כבאות והצלה לישראל. היות ומדובר במבנה ייחודי, הראשון מסוגו בישראל, אגף הגנה מאש בכבאות והצלה עורך בדיקה יסודית לבחינת התהליך ואף ביצע באתר סיורים כדי ללמוד מקרוב את המבנה. לאחרונה הוצע ליזמים מתווה להפעלת האוהל בכפוף להוראות הבטיחות הנדרשות. נכון להיום טרם יושם המתווה ומשכך יש משום סכנה בטיחותית בהפעלת המתקן ובאיכלוסו”.

כאמור, לאור המצב, במשרד התרבות והספורט צפויים לקיים בירור לראשי המכון, בין היתר בעקבות ביקוריו של השר חילי טרופר בווינגייט פעמיים במהלך השבועיים האחרונים כדי להבין מה קורה בשטח. כעת ראשי המכון יצטרכו להסביר בדיוק מה קרה בתהליך הבנייה של אוהל ההתעמלות.

אסור לפספס
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
נגןהיתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
היתרון הגדול בלהיות שכנים של משפחת מסי
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */