"היכו עם הנשק": אישום נגד 5 לוחמי מג"ב ששדדו פלסטינים במחסום

כתב האישום מייחס לחמישה, שאבטחו את מעבר מיתר, מעשי שוד, אלימות ואיומים. במח"ש מבקשים לעצור אותם עד תום ההליכים. "בעטו בחזה - וניצלו את חולשתם של הפלסטינים"

זמן צפייה: 00:37

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע נגד חמישה שוטרי מג"ב, אשר מואשמים בין היתר בשוד, איומים ומכות נגד פלסטינים. על פי כתב האישום, החמישה אבטחו את מעבר מיתר שנסגר בשל מעבר הקורונה - שם תפסו פלסטינים שניסו להסתנן לשטח ישראל, וכאמור - הכו ושדדו אותם. כתב האישום מייחס לחמישה 14 סעיפים בסך הכול. המחלקה לחקירות שוטרים מבקשת לעצור אותם עד תום ההליכים, זאת בטענה שהם מסוכנים.

במקרה אחד, כך לפי כתב האישום, לוחם מג"ב הורה לפלסטיני במחסום לשכב על בטנו וניסה להשכיבו. בהמשך, ערך חיפוש בחפציו וגנב מארנקו שטר של 200 שקלים. בהמשך הוא אף סטר לו. במקרה זה, הלוחם מואשם בקשירת קשר לביצוע פשע, שוד מזויין ומעשה הפרת אמונים הפוגע בציבור.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיעוד: כך מסתננים פלסטינים לחפש עבודה בישראל או לבילוי בים

הניסוי המוצלח ב"חץ 2": יירוט טיל שדימה שיהאב 3 איראני • צפו

בתגובה להמשך שיגור בלוני התבערה: צה"ל תקף גם הלילה בעזה

אזיקים (אילוסטרציה)
אזיקים (אילוסטרציה) | צילום: fotolia

יום לאחר מכן, באותו המקום, אחד הלוחמים המואשמים הורה לשני פלסטינים לשכב על בטנם. אז, הוא החל לדרוך על גבו של אחד, בעט במותנו, דרך על ראשו ואמר לו לשתוק. בהמשך, בעט בשני, דרך על עורפו, הצמיד ראשו לקרקע - ותיעד את הכול בטלפון הנייד שלו.

בכתב האישום נטען כי החמישה "ניצלו את סמכויותיהם ומעמדים ואף את חולשתם של הפלסטינים, תוך שהם מאיימים עליהם בנשק ואף מכים אותם", זאת, "מתוך הנחה שמכיוון שמדובר בשוהים בלתי חוקיים - הם לא יפנו לרשויות אכיפת החוק כדי להתלונן".

עורך הדין שי רודה
עורך הדין שי רודה | צילום: חדשות 13

עורך הדין שי רודה, המייצג את אחד הנאשמים, אמר בתגובה: "מרשי כופר באישומים המיוחסים לו, וטוען כי לא לקח חלק בתכנון השודים. לעניין עבירות ההתעללות בחסר ישע, מרשי טוען כי הפלסטינים תקפו אותו, והוא תקף אותם בחזרה לצורך הגנה עצמית".

ממשמר הגבול נמסר: "אנו רואים בחומרה את המעשים הפסולים והחריגים שבגינם הואשמו הלוחמים המשרתים בחיל בשירות סדיר. ללוחמים המבצעים מעשים מעין אלו שעומדים בסתירה מוחלטת לערכי החיל אין מקום בשורותיו. בהתאם החל הליך לסיום שירותם במג״ב לאלתר במקביל להליך המשפטי הפלילי שיתנהל נגדם".